Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان لرستان خبر داد:

صادرات 50 هزار رأس دام سبک لرستان به عمان در شش ماهه اول سال

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سال گذشته 45 هزار رأس دام سبک و در شش ماهه اول سالجاری 50 هزار رأس دام سبک به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط تجار بومی استان به کشورهای عربی در سال گذشته و در سالجاری صرفاً به کشور عمان صادر شده است.

صادرات 50 هزار رأس دام سبک لرستان به عمان در شش ماهه اول سال

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان لرستان از امکان صادرات سالانه بیش از 300 هزار رأس دام سبک به صورت زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان لرستان، ناصر نجیب زاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به جمعیت چهار میلیون و 800 هزار واحد دامی استان که نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار رأس دام سبک با جثه و سرعت رشد بالای نژادهای لری و لری بختیاری و همچنین کیفیت گوشت با طم مناسب، استان لرستان را به یکی از استان های مستعد صادرات دامی تبدیل کرده است .

وی افزود: به همین لحاظ در صورت مناسب بودن شرایط و امکانات موجود حداقل سالانه بیش از 300 هزار دام سبک قابل صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت زنده وجود دارد. در همین راستا سال گذشته 45 هزار رأس دام سبک و در شش ماهه اول سالجاری 50 هزار رأس دام سبک به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط تجار بومی استان به کشورهای عربی در سال گذشته و در سالجاری صرفاً به کشور عمان صادر شده است .

نجیب زاده راهکارها و پیشنهادهای توسعه صادرات را تسهیل بروکراسی اداری بویژه قرنطینه ای دام و گمرک، حضور تشکل های تولیدی و تجهیز آنها برای ترانزیت دام به خارج کشور، هماهنگی لازم از سوی اتاق بازرگانی برای برقراری تبادل تجاری استان و تجار کشورهای عربی برای حضور در استان و راه اندازی خط کشتار و بسته بندی کشتارگاه صنعتی و صنعت فجر صفای لرستان برشمرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید