Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر امور مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در مشهد خبر داد:

مقررات کشاورزی را به سود تسهیل صادرات و حذف امضاهای طلایی تدوین و اصلاح خواهیم کرد

مدیر کل دفتر امور مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مقررات را به نوعی تدوین و اصلاح خواهیم کرد که به تسهیل صادرات بیانجامد.

مقررات کشاورزی را به سود تسهیل صادرات و حذف امضاهای طلایی تدوین و اصلاح خواهیم کرد



سید جمال مدرسی در نشست اصحاب رسانه که امروز در محل سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اهداف این دفتر گفت: بر اساس اهداف و سیاست های کلان مملکت که بر پایه اقتصاد مقاومتی است اولویت اصلی ما حمایت از تولید داخلی می باشدو محوریت ما پیوستگی بخش بازرگانی و تولید میباشد .

وی به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در افزایش صادرات اشاره کرد و گفت: مقررات را به نوعی تدوین و اصلاح خواهیم کرد که به تسهیل صادرات بیانجامد .

مدرسی با اشاره به اینکه بالاترین رشد اقتصادی را بخش کشاورزی در کشور داشته، گفت :

در سال جاری 75 هزار میلیارد تومان در قالب 115 میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی داشته ایم که در گوشت قرمز 40 درصد رشد صادرات داشته ایم .

وی گفت: مشوق های لازم برای صادرات پیش بینی شده است، بطوری که باعث افزایش معافیت تعرفه ای در صادرات بعضی از محصولات از جمله موز و دانه های روغنی به طور مستقیم و لبنیات بطور غیر مستقیم شده است. بطوری که به ازای یک کیلو موز باید 1.5 صادر نمایند در این صورت از 21 درصد معافیت تعرفه ای برخوردار خواهند شد .

وی افزود: در بحث دانه های روغنی تجار و صادر کنندگان می توانند با خرید دانه های روغنی از تولید کنندگان داخلی به ازای واردات روغن خام ازافزایش معافیت تعرفه ای برخوردر شوند .

جوادی مشاور عالی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و رییس اداره تنظیم بازار در این نشست رسانه ای با اشاره به تنظیم بازار محصولات کشاورزی در ایام عزاداری های محرم در مشهد عنوان داشت:بر اساس پیش بینی های انجام شده در چهار قلم اساسی شکر ,برنج,گوشت و مرغ منجمد توزیع خواهیم داشت وی گفت: با هماهنگیهای شرکت پشتیبانی امور دام محدودیتی در توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز نخواهیم داشت .

جوادی افزود:با هماهنگی هایی که با بخش خصوصی داشته ایم با نظارت اداره کل دامپزشکی آماده توزیع گوشت گرم در بازار هستیم .

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: اقلام اعلام شده پس از نرخ گذاری از طریق تعاونی های مصرف و فروشگاه های زنجیره ای و سایر مراکز عرضه خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید