Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز کشت کلزا در سیستان و بلوچستان / کشت 4500 هکتار دانه های روغنی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای تولید کلزا امسال از استرالیا بذر وارد شده است که علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، ضرر وارد شده پارسال به کشاورزان نیز با استفاده از این بذرها جبران خواهد شد.

آغاز کشت کلزا در سیستان و بلوچستان / کشت 4500 هکتار دانه های روغنی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کشت دانه روغنی کلزا از اول آبان در سطح استان سیستان و بلوچستان آغاز و تا نیمه آذر ادامه دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، حسین کیخا با اشاره به اینکه دانه کلزا در پاییز کشت و در فروردین و اردیبهشت برداشت می شود، افزود: سطح زیر کشت دانه کلزا در سیستان و بلوچستان سه هزار هکتار است که بیشتر در ایرانشهر، دلگان و قسمتی از سیستان کشت می شود.

وی گفت: در مجموع چهار هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت دانه های روغنی اختصاص دارد که 80 درصد از اراضی که در آنها دانه روغنی کشت می شود، به صورت تمام مکانیزه و 20 درصد به صورت نیمه مکانیزه آبیاری می شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: دانه روغنی آفتابگردان و گلرنگ بیشتر در شمال استان و کلزا در شهرستان های سرباز و ایرانشهر کشت می شود.

وی گفت: برای تولید کلزا امسال از استرالیا بذر وارد شده است که علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، ضرر وارد شده پارسال به کشاورزان نیز با استفاده از این بذرها جبران خواهد شد.

کیخا با بیان اینکه دانه روغنی کلزا سال گذشته در هر هکتار 900 کیلوگرم عملکرد داشته است، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با بذری که از استرالیا وارد شده در هر هکتار امسال دو تن عملکرد داشته باشیم.

این مسئول اذعان کرد: سال گذشته 600 تن گلرنگ و 90 تن کلزا در استان تولید شده است که انتظار می رود با افزایش سطح زیر شکت تولید بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه دانه کنجد در تیرماه کشت و در شهریور و مهر برداشت می شود، خاطرنشان ساخت: سطح زیر کشت دانه کنجد در سیستان و بلوچستان یکهزار هکتار است که در اکثر مناطق به ویژه در دلگان و ایرانشهر کشت می شود.

کیخا در پایان افزود: بیشتر تولیدات دانه های روغنی به کارخانه های روغن کشی در شیراز و نیشابور صادر خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید