Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل آذربایجان غربی اعلام کرد:

اجرای طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان غربی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل آذربایجان غربی گفت: طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان در سال 95 همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی از سوم مهرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اجرای طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان غربی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل آذربایجان غربی گفت: طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان به منظور پایش و مراقبت از این بیماری در استان به اجرا در می آید .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسماعیل الهیاری با بیان این مطلب گفت: طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان در سال 95 همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی از سوم مهرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

وی افزود: مرحله اول این طرح با نمونه برداری از 9 واحد بازارچه های عرضه پرندگان زنده، واحدهای پرورش اردک و غاز، باغ پرندگان و باغ وحش استان در مدت یک هفته به پایان رسید .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و زنبور عسل آذربایجان غربی گفت: مرحله دوم این طرح با نمونه برداری از 49 روستای انتخاب شده از طرف سازمان دامپزشکی ادامه یافته و در نهایت، با نمونه برداری واحدهای صنعتی که متعاقباً توسط سازمان دامپزشکی کشور اعلام می شود، خاتمه خواهد یافت .

الهیاری در ادامه افزود: آزمایش های HI و PCR برای شناسایی تحت تیپ های H5 و H7 و H9 در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفته و در صورت نیاز به آزمایش های تکمیلی، نمونه های لازم به سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید