Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش صالح‌آباد ایلام اعلام کرد:

تولید 250 تن محصول باغی در بخش صالح‌ آباد ایلام

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش صالح‌آباد گفت: میزان کلی تولید باغات بخش بالغ بر 250 تن است که اکثراً انگور یاقوتی، ارقام مختلف خرما، انار، زیتون و مرکبات است که علاوه بر خود مصرفی در بازارهای محلی، مرکز استان و استان های همجوار به فروش می رسد.

تولید 250 تن محصول باغی در بخش صالح‌ آباد ایلام

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش صالح‌آباد ایلام از تولید 250 تن محصول باغی در این بخش از استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، رضایی با اعلام این خبر گفت: بخش صالح آباد دارای بیش از 208 هکتار باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری است که از محصولات عمده آن می توان به انگور یاقوتی (38 هکتار)، خرما (36 هکتار)، زیتون (25 هکتار)، انار (15 هکتار) و مرکبات (10 هکتار) اشاره کرد.

وی افزود: 220 نفر بهره بردار به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیر مستقیم در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش صالح‌آباد اضافه کرد: میزان کلی تولید باغات بالغ بر 250 تن است که اکثراً انگور یاقوتی، ارقام مختلف خرما، انار، زیتون، مرکبات است که علاوه بر خود مصرفی در بازارهای محلی، مرکز استان و استان های همجوار به فروش می رسد .

وی یادآور شد: طی سال های اخیر مساعدت و اقداماتی از سوی دولت و سازمان جهاد کشاورزی برای باغداران منطقه صورت گرفته است که می توان مواردی همچون تحویل نهال
یارانه ای، احداث و تعمیر ایستگاه های پمپاژ، برقی نمودن ایستگاه پمپاژ، تحویل لوله پلی اتیلن، آبرسانی سیار، لایروبی انهار، مرمت جاده دسترسی، تشکیل سایت و انجام دوره های آموزشی، نظارت و حضور فنی کارشناسان در کنار باغدار را نام برد.

رضایی در پایان خاطرنشان ساخت: چندین سایت باغبانی جدید بالغ بر یک هزار هکتار در مناطق مختلف بخش همچون کن سرخ، گلم زرد، سه رای جنداله، گرباباها در دست اقدام و مطالعه است که در صورت تکمیل، تأمین اعتبار و ایجاد زیر ساخت مناسب قابل اجراست. با بره برداری از سایت ها چهره منطقه دگرگون خواهد شد و در راستای معیشت هرچه بهتر اهالی با ایجاد اشتغال و درآمد حاصله از آن حائز اهمیت است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید