Iranian Agriculture News Agency

آغاز فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از آغاز فرایند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان خبر داد.

آغاز فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از آغاز فرایند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان خبر داد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست (پام)، محسن سلیمانی‌روزبهانی با اشاره به برگزاری کارگاه یک‌روزه تحلیل دست‌اندرکاران تالاب بختگان، گفت: تالاب بختگان به‌عنوان دومین تالاب وسیع ایران، در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه این تالاب و تقویت همکاری‌های بین بخشی برای احیاء و حفاظت از این زیست بوم ارزشمند، ضروری به‌نظر می‌رسد و احیا این تالاب نیازمند یک عزم ملی است تا اثرات خشکی این تالاب بر زندگی و سلامت مردم منطقه به حداقل رسانده شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با تأکید بر لزوم بازنگری شیوه ناپایدار مدیریت منابع آب در استان فارس و توجه به کلیه تالاب‌های این استان به‌عنوان نشانه سلامت و پایداری زیست بوم‌های طبیعی، افزود: برنامه مدیریت تالاب پریشان نیز با مشارکت تمام دست‌اندرکاران به‌ویژه اعضاء کمیته محلی و استانی مدیریت تالاب مورد بازنگری قرار گرفته‌است و اکنون نیازمند توجه جدی‌تری از سوی مسولان استان برای طی فرایند تصویب در بالاترین سطوح استانی و اجرای آن توسط کلیه ذی‌نفعان است.

گفتنی است، کارگاه تحلیل دست‌اندرکاران تالاب بختگان با حضور بیش از 50 نفر از نمایندگان بخش دولتی و غیردولتی و جوامع محلی 9 شهرستان حوضه و نمایندگان استانی دستگاه‌ها تشکیل شد.

هدف از برگزاری این کارگاه تعیین دست‌اندرکاران تالاب بختگان و بحث و گفت‌وگو درباره نقش هریک از آنها و میزان اثرپذیری و اثرگذاری بر فعالیت‌های مرتبط با مدیریت و حفاظت تالاب و همچنین تعیین نقشه راه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید