Iranian Agriculture News Agency

رئیس بازرسی میدان تره‌بار اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایانا:

قاچاق میوه در میدان تره‌بار مرکزی صفر شد/ قیمت میوه ارزان‌تر از حد تصور

با توجه به بازرسی‌های انجام‌شده و همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی دیگر میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار جایگاهی ندارد.

قاچاق میوه در میدان تره‌بار مرکزی صفر شد/ قیمت میوه ارزان‌تر از حد تصور


با توجه به بازرسی‌های انجام‌شده و همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی دیگر میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار جایگاهی ندارد.

رئیس بازرسی میدان تره‌بار اتاق اصناف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از صفر شدن میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی تره‌بار خبر داد و گفت: با بازرسی‌های مداوم انجام‌شده، نمی‌گذاریم کالای قاچاق در غرفه‌های میدان تره‌بار عرضه شود.

سعید سبزعلی افزود: قاچاقچیان اگر بخواهند محصولشان به دست مصرف‌کننده برسد، در انبارها و سردخانه‌های غیررسمی آنها را دپو کرده یا در خارج میدان انبار می‌کنند که البته بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب گشت‌های مشترک با همکاران وزارت جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی آنها اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان اتاق اصناف در سطح شهر نیز پراکنده شده‌اند و از مغازه‌های خرده‌فروشی نیز بازدید می‌کنند و بر این اساس توانسته‌ایم میزان میوه‌های قاچاق را در این اماکن نیز به طرز چشمگیری کاهش دهیم.

سبزعلی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 20 تن میوه قاچاق کشف شده که به سازمان اموال تملیکی تحویل شده است و از آنجا که مبداء کالاهای فوق مشخص نیست، دستور امحاء آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که میزان کالاهای قاچاق کشف‌شده در میدان میوه و تره‌بار نسبت به سال‌های گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.

رئیس بازرسی میدان تره‌بار اتاق اصناف یادآور شد: کشفیات فوق از طریق بررسی جعبه‌های گوجه‌فرنگی یا سایر محصولات به‌دست آمده که جاسازی شده بود.

سبزعلی درباره وجود پرتقال‌های مصری در سطح شهر و غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار تأکید کرد: از آنجا که به فصل برداشت محصول پرتقال شمال نزدیک می‌شویم، میزان پرتقال‌های مصری و سایر مرکبات نیز به حداقل ممکن رسیده است.

وی اظهار داشت: تلاش‌های شبانه‌روزی بازرسان ویژه باعث شده است که قاچاق به حداقل ممکن برسد.

رئیس بازرسی میدان تره‌بار اتاق اصناف درباره خلاف های رخ داده در غرفه‌های میوه و تره‌بار گفت: عدم درج قیمت روی میوه‌ها، کم‌فروشی و عدم صدور فاکتور ازجمله جرم‌هایی است که به مقدار زیاد کاهش یافته است.

سبزعلی درباره قیمت‌ها نیز افزود: قیمت میوه‌های موجود در بازار ارزان‌تر از آن است که بخواهیم آن را به گران‌فروشی نسبت دهیم.

وی ادامه داد: در بخش میوه و تره‌بار امکان افزایش قیمت بیش از 35 درصدی میسر نیست و بدین‌ترتیب تلاش می‌شود تا با گران‌فروشی مقابله شود.

سبزعلی در پایان تعداد بازرسان سطح شهرها را 250 تا 300 نفر و بازرسان میدان میوه و تره‌بار را حدود 30 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: با پرسنل موجود می‌توانیم از تخلف‌ها جلوگیری کرده و علاوه بر آن مردم می‌توانند در صورت شکایت، با تلفن 124 تماس بگیرند./

M-950812-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید