Iranian Agriculture News Agency

ارسال 100 تن پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان به عراق برای زائرین اربعین/ شورای شهر حجره‌های میدان را پارکینگ تلقی می‌کند

100 تن پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان برای زائران اربعین از سوی اتحادیه صنف بارفروشان تهران ارسال شد.

ارسال 100 تن پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان به عراق برای زائرین اربعین/ شورای شهر حجره‌های میدان را پارکینگ تلقی می‌کند


100 تن پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان برای زائران اربعین از سوی اتحادیه صنف بارفروشان تهران ارسال شد.

عضو اتحادیه صنف بارفروشان و دبیر سابق این اتحادیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در راستای کمک‌رسانی به موکب‌هایی که برای زائران پیاده در ایام اربعین در کشور عراق برپا شده است، از سوی اتحادیه صنف بارفروشان تهران 100 تن پیاز، سیب زمینی و بادمجان امروز به کشور عراق ارسال می‌شود.

علی حاج‌فتحعلی افزود: تمامی مجوزهای قانونی لازم گرفته شده است و عصر امروز کامیون‌های حامل محموله‌های فوق به سوی عراق حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار است که این اتحادیه اقدام به ارسال مایحتاج زائران پیاده اربعین می‌کند و امیدواریم که طی روزهای آینده بتوانیم با هماهنگی اتاق اصناف محصولات بیشتری را به دست زائران اربعین برسانیم.

حاج‌فتحعلی ادامه داد: به‌طور قطع چهار قلم کالای دیگر نیز به محصولات ارسالی اضافه خواهد شد.

وی ارزش محموله اسال شده را حدود 100 میلیون تومان برآورد کرد که از سوی اتحادیه بارفروشان تهران تقبل شده است.


شورای شهر حجره‌های میدان را پارکینگ تلقی می‌کند

دبیر سابق اتحادیه صنف بارفروشان از فراوانی محصولات کشاورزی همچون پرتقال و نارنگی در میادین میوه و تره‌بار خبر داد و تصریح کرد: در برخی محصولات چون سیب‌زمینی و پیاز قیمت‌ها به اندازه‌ای پایین است که کرایه حمل کشاورزان را نیز پاسخ نمی‌دهد.

وی یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار 400 تا 500 تومان و قیمت پیاز بسته به نوع آن 700 تا 800 تومان است که این بها نسبت به هزینه کرد کشاورزان ناچیز است.

حاج‌فتحعلی تأکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل حجره‌داران میدان میوه و تره‌بار مرکزی، مصوبه اخیر شورای شهر است که بر اساس آن هریک از حجره‌ها پارکینگ محسوب شده و باید ماشین‌هایی که در آن توقف می‌کنند، به‌صورت ساعتی هزینه بپردازند.

وی اظهار داشت: در حالی که پارکینگ در میدان میوه و تره‌بار وجود دارد، کامیون‌هایی که محصولات کشاورزان را برای غرفه‌ها می‌آورند، باید علاوه بر ورودی ماشین به میدان، حق توقف ساعتی نیز پرداخت کنند.

حاج‌فتحعلی همچنین گفت: مصوبه شورای شهر توقف ساعتی در پارکینگ را مشمول هزینه دانسته، در حالی که اکنون حجره‌ها پارکینگ محسوب شده‌اند.

وی در ادامه افزود: حجره‌داران به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا مصوبه فوق لغو شود؛ زیرا این هزینه‌ها به ضرر کشاورزان بوده و باید بهای آن را کشاورزان پرداخت کنند.

حاج‌فتحعلی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که اگر میوه‌های موجود در کامیون‌ها پیاده شود، در میدان میوه و تره‌بار به چشم محصول مانده نگریسته می‌شود، ما مجبور هستیم میوه‌ها را دیرتر تخلیه کنیم تا خریداران احساس کنند که محصول فوق تازه از مزرعه به میدان رسیده است که این نگرش نیز مزید بر علت شده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

گفتنی است، رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت مردمی ستاد مرکز اربعین اعلام کرده که برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین مردم می‌توانند با حساب شماره 1040 بانک ملی، ملت و پست بانک و سامانه #780*1040* کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

لازم به ذکر است سال گذشته 1.5 میلیون زائر ایرانی برای برگزاری مراسم اربعین به‌صورت پیاده وارد عراق شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود جمعیت از دو میلیون نفر فراتر رود؛ در حالی که سامانه حج و زیارت تاکنون برای 160 هزار نفر ویزا صادر کرده است.

همچنین موکب‌های در نظر گرفته شده برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین، از 25 محرم مصادف با ششم آبان‌ماه تا 25 صفر به مدت یک ماه آماده پذیرایی از زائران هستند./

M-950818-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید