Iranian Agriculture News Agency

اصلاحات برای دستیابی به "کشاورزی دقیق"؛

اتحادیه اروپا کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری در فناوری دیجیتال تشویق می کند

اصلاحات Common Agricultural Policy) (CAP)) در سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا شامل اقداماتی برای کمک به سرمایه‌گذاری کشاورزان در حوزه فن آوری و تجهیزات دیجیتال است.

اتحادیه اروپا کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری در فناوری دیجیتال تشویق می کند



اصلاحات (Common Agricultural Policy CAP)) در سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا شامل اقداماتی برای کمک به سرمایه‌گذاری کشاورزان در حوزه فن آوری و تجهیزات دیجیتال است.
به گزارش ایانا به نقل از وب سایت agriland، به گفته ریچارد مارکول Richard Markwell ، رئیس انجمن ماشین‌آلات کشاورزی اروپا (European Agriculture Machinery Association :CEMA)، قرار است این انجمن، CAP (سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا ) را در زمینه نوآوری و انگیزه تشویق کند تا به کشاورزان در راستای سرمایه گذاری بر روی فنآوری و تجهیزات دیجیتال کمک کند.
مارکول که به تازگی و برای دومین سال، به مدت دو سال به عنوان رییس CEMA انتخاب شده است، در کنگره اخیر سالانه کشاورزان اروپایی که در آتن برگزار شد، آخرین سیاست‌های انجمن را در این زمینه ارایه کرد.

مارکول گفت: "اصلاحات CAP در راستای سرمایه گذاری در تجهیزات و خدمات کشاورزی دقیق خواهد بود.
وی ادامه داد: "چنین رویکردی برای بخش کشاورزی در زمینه اهداف زیست محیطی اتحادیه اروپا بسیار هوشمندانه خواهد بود. همچنین برای کشاورزان ارزش افزوده نیز به همراه می‌آورد."

‌رئیس انجمن ماشین آلات کشاورزی اروپا خاطرنشان کرد: "قانون حاکم بر تجهیزات کشاورزی اتحادیه اروپا باید از قوانین مربوط به خودرو جدا شود، چرا که علاوه بر هزینه‌های زیاد برای صنعت کشاورزی ، ارزش افزوده کمی هم دارد."
وی افزود: "در نظر داریم تا در این راستا به کشاورزان در تولید مواد غذایی بیشتر، استفاده از نیروی کار کمتر، همراه با زمین کمتر، به شیوه ای پایدار و مقرون به صرفه کمک کنیم. "

به گفته مارکول، "کشاورزی دقیق" راهکاری است تا به کشاورزان در انجام بهینه سازی نهاده‌های کشاورزی و همراه با بیشترین بهره‌وری و حداقل تاثیر منفی بر محیط زیست کمک کند.

مارکول گفت:"این در حالی‌ که کمتر از 25 درصد کشاورزان در اروپا در حال استفاده از کشاورزی دقیق هستند، که البته باید این میزان افزایش یابد."

وی با بیان این که تحقیق و توسعه برای تشویق نهادهای خصوصی به منظور همکاری در نوآوری و تجهیزات باید افزایش یابد، افزود: "در این راستا اتحادیه اروپا باید با سازمان ها مانند CEMA رابطه نزدیک تری برقرار کند تا اطمینانی برای کشاورزان در جهت استفاده از تجهیزات مناسب همراه با استانداردهای حفاظتی و زیست محیطی و محصولات کشاورزی سودآور به شمار آید و همچنین در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه هم ترغیب شوند."
CEMA به عنوان صنعت ماشین آلات کشاورزی اروپایی شامل چهار هزار و500 تولید کننده تجهیزات کشاورزی و دارای مجموع گردش مالی 26 میلیارد یورو است.
این صنعت زمینه اشتغال برای 135 هزار نفر به طور مستقیم و125 هزارنفر به طور غیر مستقیم در شبکه توزیع و خدمات فراهم کرده است.
ترجمه: فرحناز سپهری
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید