Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشنواره ملی زنبور عسل در شهرستان مریوان / فعالیت۴۰۰ زنبوردار در مریوان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان مریوان گفت: سهم بخش خصوصی و تعاونی ها در شهرستان مریوان به عنوان پتانسیل و ظرفیت قابل توجهی موجود است و دولت باید سهم بیشتری در این مشارکت داشته باشد و با ایجاد صندوق توسعه سهم بیشتری در توسعه بخش کشاورزی ایفا کند.

برگزاری جشنواره ملی زنبور عسل در شهرستان مریوان / فعالیت۴۰۰ زنبوردار در مریوان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان مریوان از برگزاری جشنواره ملی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سید عزیز هاشمی در دومین جشنواره استانی زنبور عسل و فراورده های آن که در شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر زنبوردار در شهرستان مریوان به زنبورداری اشتغال دارند .

وی با تأکید بر اینکه مریوان به دلیل طبیعت بکر می تواند در راستای افزایش تولید عسل تأثیرگذار باشد، افزود: عسل تولیدی مریوان و شهرستان سروآباد در بهترین شرایط طبیعی و کیفیت تولید می شود که می تواند به عنوان برند خاص استان و حتی کشور معرفی شود .

هاشمی گفت: سهم بخش خصوصی و تعاونی ها در شهرستان مریوان به عنوان پتانسیل و ظرفیت قابل توجهی موجود است و دولت باید سهم بیشتری در این مشارکت داشته باشد و با ایجاد صندوق توسعه سهم بیشتری در توسعه بخش کشاورزی ایفا کند.

وی تأکید کرد: ظرفیت های بخش کشاورزی در شهرستان ها نباید نادیده گرفته شود، بلکه در راستای تقویت و افزایش تولید پایدار ضمن جذب بازار و اطمینان خاطر برای تولیدکننده گان اشتغال پایدار ایجاد شود که این اقدامات مستلزم حمایت جدی دولت از این بخش است .

در ادامه این جشنواره گروه نمایش ینگیجه با اجرای زیبای نمایش تولید عسل میهمانان را به وجد آوردند. همچنین میهمانان این جشنواره از نمایشگاهی که در حاشیه جشنواره عسل های تولیدی استان برپا شده بود، دیدن کردند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید