Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در کرمانشاه از اول آذر ماه / تولید 63 هزار تن گوشت مرغ در استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: فواید اجرای طرح شامل: افزایش کیفیت گوشت مرغ، بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی و بهره‌وری و کاهش تلفات گوشت مرغ و زمینه سازی برای ایجاد خط 02 کشتارگاهی برای افزایش صادرات گوشت مرغ است.

اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در کرمانشاه از اول آذر ماه / تولید 63 هزار تن گوشت مرغ در استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه کمیته فنی مرغ گوشتی که با حضور مدیران و کارشناسان این سازمان و تشکل‌های بخش طیور در این سازمان برگزار شد، گفت: کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در دستور کار سازمان قرار دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بهرام خانی با بیان این مطلب افزود: طرح کاهش سن و کشتار مرغ گوشتی طرحی ملی است که در سال گذشته به صورت آزمایشی در استان کرمانشاه اجرا شد و تجربیاتی در این خصوص نیز به دست آمد که اجرای آن می‌تواند به اقتصاد صنعت مرغداری و اقتصاد خانوار کمک کند .

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح کاهش سن کشتار خاطرنشان کرد: تاریخ اجرای طرح از اول آذر ماه ابلاغ شده است که با هماهنگی تشکل‌های بخش خصوصی، انجمن کشتارگاه ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام با هدف بالا بردن رضایت مصرف کننده و تولید کنندگان مرغ اجرایی می‌شود .

وی با بیان فواید بسیار زیاد طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در استان تصریح کرد: فواید اجرای طرح شامل بالا بردن کیفیت گوشت مرغ، بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی و بهره‌وری و کاهش تلفات گوشت مرغ است.

خانی یکی دیگر از فواید کاهش سن کشتار را زمینه سازی برای ایجاد خط 02 کشتارگاهی برای افزایش صادرات گوشت مرغ عنوان کرد .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فرهنگ سازی در زمینه مصرف گوشت مرغ با وزن پایین را ضروری دانست و گفت: همچنین خانواده ها از مصرف مرغ زنده پرهیز کرده و از مرغ‌های بسته‌بندی شده مناسب که با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود استفاده کنند .

خانی با اشاره به تولید 63 هزار تن گوشت مرغ در استان خاطرنشان کرد: در تأمین نیاز داخلی استان مشکلی وجود ندارد و مازاد بر نیاز تولید مرغ داریم .

وی تصریح کرد: از لحاظ کیفیت به سمت تولید مرغ با برند سالم در حرکتیم و تاکنون دو برند در زمینه مرغ سبز به ثبت رسیده است .

شهرام قنبری مدیر طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با ارائه گزارشی از مردم استان خواست که از خرید مرغ لاشه با وزن بیشتر از یک‌ کیلو و 600 گرم خودداری کنند؛ زیرا مرغ با وزن استاندارد می‌تواند به اقتصاد خانوار و اشتغال‌زایی طرح‌های طیور کمک شایانی کند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید