Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان لرستان اعلام کرد:

تولید 34 هزار تن انار از باغات بارور استان لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: با عنایت به اینکه تولید این محصول سابقه 200 ساله ای در استان دارد و باغداران استان نیز با فنون کشت و کار آن آشنایی کامل دارند و همچنین با توجه به منابع آبی جدید از جمله سد سیمره که در استان ایجاد شده است، پیش بینی می شود سطح باغات انار استان به 12 تا 15 هزار هکتار افزایش یابد و رتبه استان در تولید انار از رتبه هفتم به رتبه یکم تا سوم برسد.

تولید 34 هزار تن انار از باغات بارور استان لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از تولید 34 هزار تن انار از سطح یک هزار و 700 هکتار از باغات بارور در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، بهروز بهاروند با بیان اینکه 85 درصد باغات انار در شهرستان کوهدشت متمرکز است، گفت: با عنایت به اینکه این منطقه دارای دمای فوق العاده مناسبی برای توسعه و تولید باغات انار است و همچنین دارا بودن خاک حاصلخیز برای کشت این محصول و بویژه آب بسیار شیرین، باعث شده است که باغات انار سیاب شهرستان کوهدشت عملکرد بسیار بالایی در تولید انار داشته و همچنین دارای بهترین کیفیت در سطح کشور باشد.

وی به ویژه گی های بارز انار استان اشاره کرد و گفت : ضخیم بودن پوست انار تولیدی استان لرستان باعث ماندگاری آن در انبار و سردخانه می شود و علاوه بر این برای مصرف تازه خوری و به دلیل ضخیم بودن پوست آن، این قابلیت را دارد برای بازارهای دور دست بدون کاهش کیفیت حمل و به دست مصرف کننده برسد. ضمن اینکه در این منطقه مطلقاً از سموم و کودهای شیمیایی استفاده نمی شود و انار تولیدی محصولی کاملاً سالم است .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به برنامه های سازمان برای توسعه کشت انار در استان اشاره کرد و گفت: با عنایت به اینکه تولید این محصول سابقه 200 ساله ای در استان دارد و باغداران استان نیز با فنون کشت و کار آن آشنایی کامل دارند و همچنین با توجه به منابع آبی جدید از جمله سد سیمره که در استان ایجاد شده است، پیش بینی می شود سطح باغات انار استان به 12 تا 15 هزار هکتار افزایش یابد و رتبه استان در تولید انار از رتبه هفتم به رتبه یکم تا سوم برسد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید