Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی اعلام کرد:

تجهیز ۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: دولت با پرداخت ۸۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر هکتار و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات زمینه را برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح اراضی استان فراهم کرده است.

تجهیز ۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تجهیز ۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم های نوین آبیاری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق با بیان این مطلب گفت: تاکنون بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند .

وی افزود: این میزان حدود شش درصد از اراضی کشاورزی استان را شامل می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبییادآور شد: برای اجرای این سیستم ها به ازای هر هکتار ۷۰ میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض دولتی به متقاضیان پرداخت شده است .

ولی پور مطلق گفت: در سال ۹۵ نیز میزان اعتبار به ازای هر هکتار ۸۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که هنوز به استان ابلاغ نشده است .

وی به برنامه های دولت برای ترغیب کشاورزان به اجرای سیستم های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: در این راستا دولت با پرداخت ۸۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر هکتار و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات برای اجرای آن زمینه را برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح اراضی استان فراهم کرده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صرفه جویی در مصرف آب، افزایش محصول در واحد سطح در مقایسه با آبیاری سنتی، عدم نیاز به تسطیح اراضی، امکان انجام آبیاری همراه با کودپاشی و سم پاشی و پخش یکنواخت آن ها، افزایش کیفی و کمی محصول و کاهش تعداد نیروی کارگر مورد نیاز به دلیل ثابت بودن اجرای سیستم را از جمله مزایای اجرای روش های نوین آبیاری اعلام کرد .

ولی پور مطلق در پایان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، خاطرنشان ساخت: با توجه به خشکسالی های چندین ساله اجرای سیستم های نوین آبیاری تأثیر بسزایی در صرفه جویی آب خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید