Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

تولید سالانه 17 هزار تن زرشک خشک در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه حدود 97 درصد تولیدات زرشک بی دانه در خراسان جنوبی کشت می‌شود، از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده شود.

تولید سالانه 17 هزار تن زرشک خشک در خراسان جنوبی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تولید سالانه 17 هزار تن زرشک خشک در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پور مطلق در کارگاه آموزشی - توجیهی طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با بیان این مطلب گفت: نزدیک به 15 هزار هکتار از باغ های استان به تولید زرشک خشک اختصاص دارد که از این میزان سالانه 17 هزار تن محصول به دست می آید.

وی افزود: خراسان جنوبی هرچند که از برخی مزیت‌ها و منابع برخوردار نبوده؛ اما ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که به یمن لطف پروردگار و تلاش کشاورزان دستاوردهای خوبی به دست آمده است .

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در حوزه باغبانی توفیقات خوبی داشته است، یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 97 درصد تولیدات زرشک بی دانه جهانی در خراسان جنوبی کشت می‌شود، از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده شود .

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تلاش می‌شود این ظرفیت از حالت بالقوه به جریان بالفعلی تبدیل گردد که مزیت اقتصادی آن در مجموعه خانوارهای کشاورزان خود را نشان دهد .

ولی‌پور مطلق تصریح کرد: با تمام شرایط و محدویت‌ها روند رو به رشدی در مجموعه کشاورزی استان شاهد هستیم .

وی یادآور شد: در سطح مراتع بیابانی دنیا 25 میلیمتر بارندگی در سال دارد، در حالی که متوسط بارندگی در استان 20 میلیمتر در سال است .

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص کشت گندم در استان تأکیدکرد: کشت گندم با توجه به شرایط و نیاز کشور به عنوان محصول استراتژیک در امینت غذایی، بسیار حائز اهمیت است .

ولی پور مطلق در عین حال خاطرنشان ساخت: اما باید سعی کنیم با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان در نوع کشت تغییراتی ایجاد کنیم .

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجهی که طی یکی، دو سال گذشته دنبال شده، گفت: با مشارکت مردم و با توجه به شرایط و درک ظرفیت‌های جامعه و بالندگی فرهنگی و اقتصادی بهره برداران باعث شده تا دستاوردهای خاصی در وزارت جهاد کشاورزی به دست آید.

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و مشکل فقر منابع خاکی باید برای 10 سال آینده در خصوص این موضوع پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید