Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

دسترسی آسان کشاورزان و محققان سمنانی به سایت تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تلفن گویا و سامانه ارسال پیامک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با هدف حضور فعال ترویج در نظام تولید کشاورزی و منابع طبیعی و به منظور افزایش دانش فنی، تخصصی و کاربردی کارشناسان و توانمند سازی مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و با مشارکت خوب بهره برداران بویژه بهره برداران پیشرو در استان اجرا یی شد.

دسترسی آسان کشاورزان و محققان سمنانی به سایت تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تلفن گویا و سامانه ارسال پیامک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از دسترسی آسان کشاورزان و محققان این استان به سایت تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تلفن گویا و سامنه ارسال پیامک خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میر عماد در جلسه شورای هماهنگی سازمان گفت: باید با اصلاح روش ها و استفاده از سرمایه گذاری های دولتی و مشارکت بهره برداران در مدیریت بهینه منابع آب و خاک بکوشیم و در راستای ارتقای آگاهی و دانش بهره برداران در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی تلاش کنیم. .

وی توسعه اجرای شبکه های نوین آبیاری، اصلاح الگوی کشت و جایگزین نمودن ارقام کم آب بر، تهیه نقشه کاداستر اراضی، آگاه سازی بهره برداران در جهت استقرار کشاورزی پایدار را از مهم ترین برنامه های سازمان اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن نظام نوین ترویج کشاورزی درصد همکاری محققان در سایت های جامع الگویی و کانون های تحقیقاتی و انتقال یافته های علمی و تحقیقاتی با برگزاری روز مزرعه افزایش چشمگیری خواهد یافت و در همین ارتباط ارتقاء تعاملات بخش ترویج سازمان با بخش های اجرایی غیر دولتی برای اجرایی شدن نظام نوین ترویج کشاوری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم کارشناسان پهنه نظارت بر تولید و پهنه‌های زیرپوشش، بروز رسانی اطلاعات پهنه، پاسخگویی به مسائل و مشکلات بهره‌برداران و در نهایت تهیه و ارسال اطلاعات تولید به مراکز جهاد کشاورزی است گفت: یکی از اهداف ترویج، پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی و تعیین کارشناسان مسئول برای هر بخش و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش ضریب پوشش بهره‌برداران از خدمات و امکانات بوده است که با تجهیز و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی، استقرار شبکه‌های مدیریت دانش برای دسترسی به نتایج یافته‌های نو و ایجاد مراکز هوشمند و پاسخگو این مهم به نحو احسن پیگیری خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم ترین پایه‌های مدیریت دانش توجه به دانش بومی کشاورزان و دسترسی به نتایج تحقیقات و توسعه دانش کشاورزی برای آنان است یادآور شد: در جهت تحقق این امر سایت تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تلفن گویا و سامنه ارسال پیامک را در جهت دسترسی آسانتر به داده‌ها و اطلاعات در اختیار کشاورزان و محققان قرار داده ایم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید