Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلماس اعلام کرد:

تولید 800 تن هویج در شهرستان سلماس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلماس گفت: نظارت بر نحوه آماده سازی، حفاظت خاک، استفاده از بذرهای گواهی شده و نیز استفاده بهینه از آب از جمله طرح های اجرایی جهاد کشاورزی سلماس برای افزایش بازده هویج در سال زراعی جاری بوده است.

تولید 800 تن هویج در شهرستان سلماس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلماس گفت: کار برداشت هویج از زمین های زراعی زیر کشت این محصول در سطح شهرستان آغاز شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، قادر علی پور با اشاره به اینکه امسال بیش از 20 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت محصول هویج رفته است و عملکرد تولید این محصول 40 تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 800 تن هویج در این شهرستان تولید شود .

وی به برنامه های این اداره در جهت افزایش تولید هویج در واحد سطح اشاره کرد و گفت: نظارت بر نحوه آماده سازی، حفاظت خاک، استفاده از بذرهای گواهی شده و نیز استفاده بهینه از آب از جمله طرح های اجرایی جهاد کشاورزی سلماس برای افزایش بازده این محصول در سال زراعی جاری بوده است .

علی پور با بیان اینکه شهرستان سلماس قطب اول تولید هویج در آذربایجان غربی است، نبود صنایع تبدیلی و نیز پایین بودن قیمت هویج را از جمله مشکلات هویج کاران منطقه عنوان کرد.

وی یادآور شد: این محصول به دو نوع فرنگی و بومی به عنوان کشت دوم بعد از برداشت گندم و جو کشت شده و همه ساله از اواخر آبان ماه برداشت آن در سلماس شروع می شود .

هویج سرشار از انواع ویتامین ها بوده و حاوی کلسیم، پتاسیم، سدیم است و خوردن آن پوست را لطیف و نرم کرده و استفاده از آب هویج نه تنها در افزایش بینایی چشم تأثیر داشته بلکه بر دستگاه گوارش نیز اثر فراوان دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید