Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز برداشت گل نرگس از ۳۲ هکتار اراضی کشاورزی خراسان جنوبی / پیش بینی ۴۴ میلیارد ریال درآمد بهره برداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار شاخه گل نرگس از مزارع خراسان جنوبی برداشت شود.

آغاز برداشت گل نرگس از ۳۲ هکتار اراضی کشاورزی خراسان جنوبی / پیش بینی ۴۴ میلیارد ریال درآمد بهره برداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت گل نرگس از ۳۲ هکتار اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق با بیان این مطلب گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار شاخه گل نرگس از مزارع خراسان جنوبی برداشت شود .

وی با اشاره به رتبه پنجم خراسان جنوبی در تولید گل نرگس در کشور، افزود: این در حالی است که نرگس تولیدی استان از نظر عطر و بوی منحصر به فرد در رتبه های نخست کشور قرار دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت گل نرگس استان مربوط به شهرستان خوسف است، یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به 20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گل نرگس قرار دارد .

ولی پور مطلق قیمت هر شاخه گل نرگس را ۳۵۰ تومان عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۴ میلیارد ریال از محل تولید گل نرگس عاید بهره برداران شود .

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز بالغ بر ۱۳ میلیون شاخه گل نرگس در استان تولید شده بود، یادآور شد: این میزان در سال جاری با مقداری کاهش رو به رو بوده که یکی از مهم ترین دلایل آن تنش آب و هوایی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان ساخت: گل نرگس تولیدی در استان به استان های تهران، البرز، یزد، خراسان رضوی، زاهدان و اصفهان نیز صادر می شود .

ولی پور مطلق با اشاره به آغاز برداشت گل نرگس از نیمه دوم آبان ماه، گفت: برداشت این گل خوش عطر و خوشبو تا اواخر زمستان در استان ادامه دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان به مشکلات تولید کنندگان گل نرگس اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی های ۱۸ ساله در استان مهم ترین مشکل بهره برداران این بخش کم آبی و تغییرات آب و هوایی است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید