Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آغاجاری خبر داد:

افزایش 2/5 برابری کشت کلزا در آغاجاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آغاجاری گفت: تهیه دستگاه ریز کارنده کلزا، تأمین و نظارت بر توزیع نهاده ها ی مورد نیاز اعم از کودهای شیمیایی، بذور و سموم، برگزاری کارگاه های آموزشی و تهیه بروشور اطلاعات علمی و فنی کشاورزان از اقداماتی به شمار می رود که در افزایش کشت کلزا صورت گرفته است.

افزایش 2/5 برابری کشت کلزا در آغاجاری

کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان آغاجاری نسبت به سال گذشته 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، عزت الله کاظمی با بیان این مطلب گفت: 75 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی 96 - 95 به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است .

وی افزود: پیش بینی می شود عملکرد برداشت کلزا از سطح مزارع در این شهرستان یک و نیم تا دو تن در هکتار باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آغاجاری با بیان اینکه ارقام کشت شده در این منطقه شامل هایولا 401 و رقم 548ا است، گفت: تهیه دستگاه ریز کارنده کلزا، تأمین و نظارت بر توزیع نهاده ها ی مورد نیاز اعم از کودهای شیمیایی، بذور و سموم، برگزاری کارگاه های آموزشی و تهیه بروشور اطلاعات علمی و فنی کشاورزان از اقداماتی به شمار می رود که در افزایش کشت کلزا صورت گرفته است.

کاظمی در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت دانه روغنی کلزا که بهترین گزینه برای تناوب کشت با گندم وجو است، در مناطقی که کمبود آب وجود دارد، این ویژگی باعث شده تا کشاورزان نسبت به کشت کلزا ترغیب شوند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید