Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کنفرانس ملی جنگل‌های شمال در گیلان

"کنفرانس ملی جنگل‌های شمال ایران: گذشته، حال و آینده" در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس ملی جنگل‌های شمال در گیلان

"کنفرانس ملی جنگل‌های شمال ایران: گذشته، حال و آینده" در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این کنفرانس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: کنفرانس ملی جنگل‌های شمال در ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

به گفته مهرداد نیکوی، هدف از برگزاری این کنفرانس کمک به ارتقای نقش جنگل‌های شمال ایران به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر توسعه پایدار در سطح منطقه‌ای و ملی است.

وی بیان کرد: شناسایی پتانسیل‌های موجود و بررسی مسائل مهم پیش روی جنگل و جنگلداری همچنین ارائه پیشنهاد فنی و علمی برای کمک به پایداری جنگل، یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش است.

به گفته نیکوی، دانشگاه گیلان تلاش می‌کند تا با گرد هم آوردن محققان، صاحب‌نظران علوم جنگل و سایر افراد نظیر تشکل‌ها و مؤسسه‌های مربوط به علم جنگل؛ دانش، دیدگاه‌ها و آخرین یافته‌های خود را با حاضران در کنفرانس به اشتراک گذاشته و باعث ایجاد و تحکیم مشارکت بین گروه‌های مختلف مرتبط با جنگل شود. همچنین این دانشگاه تلاش می‌کند با جمع بندی نقطه نظرات در حوزه‌های مختلف علوم جنگل، ایده‌ها و نگرانی‌ها مربوط به حوزه‌های مختلف علوم جنگل را منعکس کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان اضافه کرد: تبادل تجربیات در زمینه مدیریت پایدار جنگل و توسعه اقتصاد سبز، واکاوی علل کاهش سطح جنگل‌های شمال ایران و ارایه راهکاری مناسب برای افزایش سطح این جنگل‌ها، شناسایی و معرفی مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مبتنی بر مدیریت پایدار جنگل همچنین ارایه سیاست‌های مدیریت جنگل در راستای توسعه پایدار از دیگر اهدافی است که برگزار کنندگان این همایش پیگیری می‌کنند.

کنفرانس ملی جنگل‌های شمال در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد. دبیر علمی این همایش، تیمور رستمی‌شاهچراغی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان است./

L-950906-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید