Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

کشت 1600 هکتار کلزا در اراضی کشاورزی جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای هجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی روغن با تأکید بر اصلاح الگوی کاشت و بهینه سازی مصرف آب و تحقق برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی درسال زراعی 96 - 95 برای عملیات اجرایی کاشت کلزا در سطح دو هزار هکتار برنامه ریزی صورت گرفت.

کشت 1600 هکتار کلزا در اراضی کشاورزی جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از اول آبان ماه تا کنون یک هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه به کاشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، رستگاری با بیان این مطلب گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی روغن با تأکید بر اصلاح الگوی کاشت و بهینه سازی مصرف آب و تحقق برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی درسال زراعی 96 - 95 برای عملیات اجرایی کاشت کلزا درسطح دو هزار هکتار برنامه ریزی صورت گرفت .

وی افزود: براساس نتایج مقایسه ارقام وپروژ p.v.s به میزان شش هزار و 800 کیلو گرم بذور هیبرید جری، جیلیوس، هایولا50، هایولا 420 و اپامکس تأمین و با قیمت یارانه ای در بین کشاورزان توزیع شد .

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: برای توسعه مکانیزاسیون کاشت با وجود برنامه ابلاغی و سهمیه پنج دستگاه ریزدانه کار، 11 دستگاه ریزدانه کار با 50 درصد یارانه قیمت خریداری و در اختیار متقاضیان قرار گرفت و همچنین مقدار 550 لیتر سم علف کش بوتیزان استار با قیمت یارانه ای در بین کشاورزان توزیع شد و برابر سیاست های اجرایی طرح، محصول به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرارگرفته است .

رستگاری خاطرنشان ساخت: برای هماهنگی های صورت گرفته و جلب مشارکت حداکثری کشاورزان بیش از 30 درصد سطح کاشت به میزان 550 هکتار زیر پوشش شبکه آبیاری تحت فشار نوار تیپ قرار گرفته است و با تأکید بر رعایت تاریخ کاشت عملیات اجرایی از اول آبان ماه آغاز شده و تاکنون یک هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه به کاشت کلزا اختصاص یافته است.

وی در پایان یادآور شد: پیش بینی می شود سطح زیر کشت به مقدار یک هزار و 750 هکتار افزایش یابد و از این سطح، تحقق تولید به میزان سه هزار و 500 تن دور از انتظار نیست.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید