Iranian Agriculture News Agency

بر اساس مطالعات آژانس بین‌المللی انرژی اعلام شد:

نجات زندگی میلیون‌ها نفر با سرمایه‌گذاری در انرژی پاک/ آلودگی هوا سالانه 6.5 میلیون نفر را به مرگ زودرس دچار می‌کند

اوایل تابستان امسال، آژانس بین‌المللی انرژی (International Energy Agency :IEA) مطالعه جدیدی درباره خطرات ناشی از آلودگی هوا را در سراسر جهان منتشر کرد که نشان می‌داد، سالانه حداقل 6.5 میلیون نفر به‌دلیل کیفیت نامناسب هوا، به مرگ زودرس دچار می‌شوند.

نجات زندگی میلیون‌ها نفر با سرمایه‌گذاری در انرژی پاک/ آلودگی هوا سالانه 6.5 میلیون نفر را به مرگ زودرس دچار می‌کند


اوایل تابستان امسال، آژانس بین‌المللی انرژی ( International Energy Agency : IEA ) مطالعه جدیدی درباره خطرات ناشی از آلودگی هوا را در سراسر جهان منتشر کرد که نشان می‌داد، سالانه حداقل 6.5 میلیون نفر به‌دلیل کیفیت نامناسب هوا، به مرگ زودرس دچار می‌شوند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت pollutionsolutions ، آژانس بین‌المللی انرژی، همچنین در اخبار دلگرم‌کننده‌‌ای اظهار داشت که فقط با افزایش کمی در سرمایه‌گذاری انرژی‌های پاک و بهبود کیفیت هوا می‌توان آمار کشته‌‌شدگان را کاهش داد، که باعث نجات میلیون‌ها نفر در سال می‌شود.

آلودگی هوا به دلایلی همچون گازهای خطرناک اگزوز خودروها، روش‌های نامناسب دفع زباله و شیوه‌های ناپایدار تولید انرژی، مانند استفاده نیروگاه‌ها از سوخت‌های فسیلی ایجاد می‌شود.

بر این اساس در سال 2011 مشخص شد که انتشار اکسیدهای نیتروژن ( NOx ) نیروگاه‌های چین به اندازه تمام خودروهای سواری در جهان است. همچنین آلودگی در فضای باز باعث مرگ سه میلیون نفر در سال می‌شود.

شاید فکر کنیم آلودگی هوا تنها مشکلی است که در بیرون از منزل وجود دارد، اما این در حالی است که جان بسیاری افراد در اثر استنشاق هوای آلوده داخل خانه، از بین می‌رود.

بسیاری افراد به‌دلیل هوای آلوده خانه جان خود را از دست می‌دهند. سالانه آلودگی هوا، باعث کوتاه شدن زندگی حدود 3.5 میلیون نفر می‌شود و آلودگی داخل خانه سه برابر مضرتر از بیرون است.

در حال حاضر آلودگی چهارمین عامل مرگ و میر در سراسر جهان به‌شمار می‌رود. گزارش آژانس بین‌المللی انرژی استدلال می‌کند که می‌توان با سرمایه‌گذاری کمی به مقابله با این مشکل رفت. این گزارش در ادامه سه روش کلیدی برای بهبود کیفیت هوا را نشان می‌دهد:

- قرار دادن هدفی بلندمدت برای افزایش کیفیت هوا و تلاش برای بهبود آن

- نظارت و ارزیابی کیفیت هوا در سراسر جهان به‌طور مستمر

- استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تنها با افزایش هفت درصد، در کل سرمایه‌گذاری انرژی تا سال 2040، می‌توان به بهبود سناریو هوای پاک و سلامت رسید، به‌طوری‌که مرگ زودرس از آلودگی هوا در فضای باز با میزان 1.7 میلیون نفر کمتر و مرگ و میر ناشی از آلودگی‌‌های خانگی 1.6 میلیون پایین‌تر، تا سال 2040 روی دهد.

این در حالی است که چین، به‌عنوان یکی از کشورهای آلوده در جهان در نظر دارد تا با استفاده از نسل انرژی‌های تجدیدپذیر و شیوه‌های پاک و با هدف بلندپروازانه به کاهش 50 درصدی یا حتی بیشتر در انتشار آلاینده‌ها، تا سال 2030 برسد.

در نهایت، برای حل این مشکل، کشورها، دولت‌ها و کسب و کار‌های بزرگ و افراد باید به شیوه‌های درست روی آورده و با سرمایه‌گذاری اندک و تغییر عادات روزانه به سمت هوایی پا‌ک‌تر گام بردارند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.pollutionsolutions-online.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید