Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

افزایش سطح مزارع گیاهان دارویی در استان زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تخصیص اعتبارات کافی و حمایت های اولیه مالی و بویژه هدایت و جذب سرمایه های بخش خصوصی، رایزنی و ایجاد ارتباط با بانک های عامل و مؤسسات مالی در راستای اعطای تسهیلات لازم و بستر سازی برای صادرات فرآورده های گیاهان دارویی عامل محرک توسعه کشت و فرآوری این گیاهان در استان زنجان محسوب می شود.

افزایش سطح مزارع گیاهان دارویی در استان زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون سطح مزارع گیاهان دارویی (غیر از گل محمدی و زعفران) در استان زنجان به 10 هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بهنام اوجاقلو با بیان این مطلب گفت: به رغم بضاعت کم و برخورداری بسیار اندک از اعتبارات و حمایت های تسهیلاتی، تاکنون سطح مزارع گیاهان دارویی (غیر از گل محمدی و زعفران) در استان زنجان به 10 هکتار افزایش پیدا کرده و این عملکرد به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده و با انجام اقدامات مختلف و بستر سازی های مناسب در تلاش هستیم این سطح در استان افزایش یابد .

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حمایت همه جانبه از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان افزود: توسعه کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی به منظور تأمین نیاز دارویی کشور به عنوان یک استراتژی باید مد نظر قرار گیرد .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه صادرات مازاد بر نیاز گیاهان دارویی می تواند ارزآوری معادل چندین برابر نفت را به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: اراضی درجه دو و سه را که برای محصولات زراعی و باغی غیر قابل استفاده هستند، می توان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داد.

اوجاقلو با اشاره به اینکه عوارض جانبی گیاهان دارویی کمتر بوده و تواماً چندین نوع بیماری را کنترل می کند، افزود: کشت و کار گیاهان دارویی خودکفایی و اشتغال جوانان در مناطق مختلف را به همراه دارد .

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی استان با برنامه‌ریزی جامع به منظور هدایت فعالیت های کشاورزی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی به صورت زنجیره تولید و حمایت از تولید کنندگان خرد درصدد است علاوه بر دستیابی به توسعه پایدار، اشتغالزایی، خودکفایی دارویی و ایجاد امنیت غذایی، در حفظ ذخایر ژنتیکی در عرصه های طبیعی استان و درآمد زایی ارزی نیز نقش به سزایی ایفا کند .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تأکید کرد: تخصیص اعتبارات کافی و
حمایت های اولیه مالی و بویژه هدایت و جذب سرمایه های بخش خصوصی، رایزنی و ایجاد ارتباط با بانک های عامل و مؤسسات مالی در راستای اعطای تسهیلات لازم و بستر سازی برای صادرات فرآورده های گیاهان دارویی عامل محرک توسعه کشت و فرآوری این گیاهان در استان زنجان محسوب می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید