Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی در آیین امضای تفاهم نامه اعلام کرد:

ارتقای دانش و ساخت واکسن های نوترکیب در موسسه رازی/ راه اندازی خط تولید واکسن کره ای KBNP در ایران

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی یکی از مهم ترین برنامه های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را ارتقای دانش فنی تولید واکسن و ورود به عرصه ساخت واکسن های نوترکیب دانست.



رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی یکی از مهم ترین برنامه های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را ارتقای دانش فنی تولید واکسن و ورود به عرصه ساخت واکسن های نوترکیب دانست .
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسکندر زند عصر شنبه در آیین امضای سند همکاری راه اندازی خط تولید واکسن مابین شرکت کره ای KBNP و شرکت اکسیر واکسن سینا (بخش خصوصی) که با هدایت موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی انجام شد، افزود: موسسه رازی در دور جدید فعالیت هایش 3 برنامه مهم را در پیش رو دارد که یکی از آن ها حفظ هسته اولیه دانش فنی تولید واکسن و سرم و انتقال آن به بخش خصوصی است.
وی یکی دیگر از برنامه های این موسسه را ارتقای سطح پژوهشی این موسسه عنوان کرد و اظهار داشت: برای ورود به بازار جهانی با ارتقای علم و تکنولوژی به خصوص در بخش واکسن و سرم سازی می توانیم دررقابت های جهانی خود را حفظ کنیم.
وی برنامه سوم این موسسه را استفاده گسترده از تجربیات بین المللی به خصوص شرکت های موفق در امر سرم و واکسن برشمرد و گفت: در این برنامه بنا داریم تجربیاتی را که داریم با تجربیات شرکت های فعال در دنیا در این عرصه به اشتراک بگذاریم.
زند ادامه داد: همچنین قصد داریم تکنولوژی های جدید واکسن و سرم را که در کشور وجود ندارد وارد کنیم که هدف اصلی آن ارتقای دانش فنی تولید واکسن و به خصوص ورود به عرصه واکسن های نوترکیب است.
وی بیان داشت: در این عرصه موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی به عنوان واسطه ای بین شرکت های بین المللی و بخش خصوصی عمل می کند تا بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این تفاهم نامه بنا شده تا موسسه رازی به عنوان واسطه بین شرکت کره ای و بخش خصوصی ورود کند تا بتوانیم این تجربیات را در کشور به بخش خصوصی منتقل کنیم تا صنعت واکسن به کمک بخش خصوصی و حمایت های رازی در کشور توسعه یابد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید