Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک صورت گرفت:

کلنگ‌زنی طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با اجرای این طرح امکان استفاده از پتانسیل آب انتقالی از حوضچه کنجانچم در تلفیق با منابع آب سطحی و زیر زمینی منطقه با هدف توسعه اقتصاد پایدار و ارتقاء شرایط سیاسی و امنیتی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی بر اساس تأمین دراز مدت نیازها و توسعه باغداری و زراعت در منطقه میسر می شود.

کلنگ‌زنی طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری ایلام

طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری استان ایلام به روش طرح نوین آبیاری با حضور استاندار، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، معاونان استاندار، مدیران کل استان و مقامات محلی کلنگ زنی شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، رئیس این سازمان در این مراسم گفت: این طرح به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل آب حوضه کنجانچم و با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کاهش زیان های ناشی از عدم استفاده و مهار آب های مرزی صورت می گیرد .

سید محمد تراب میری افزود: با اجرای این طرح امکان استفاده از پتانسیل آب انتقالی از حوضچه کنجانچم در تلفیق با منابع آب سطحی و زیر زمینی منطقه با هدف توسعه اقتصاد پایدار و ارتقاء شرایط سیاسی و امنیتی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی بر اساس تأمین دراز مدت نیازها و توسعه باغداری و زراعت در منطقه میسر می شود.

وی در پایان یادآور شد: مبلغ اولیه قرارداد این طرح یک هزار و 500 میلیارد ریال است که هشت هزار و 650 هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار دهند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید