Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد استان خراسان رضوی اعلام کرد:

صادرات 18 هزار تن انار از شهرستان خلیل آباد به روسیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد استان خراسان رضوی گفت: انار این منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و برای عرضه در نمایشگاه ها و مراکز عرضه مستقیم محصول در تهران و سایر مراکز استان ها پروانه استاندارد صادر شده است.

صادرات 18 هزار تن انار از شهرستان خلیل آباد به روسیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد استان خراسان رضوی از آغاز صادرات 18 هزار و 700 تن محصول انار از این شهرستان به مقصد روسیه از طریق مرز آستارا خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، مجید طاهر پور با بیان این مطلب گفت: با توجه به اهمیت عاری بودن محصول انار از آفت کرم گلوگاه انار، گواهی سلامت محموله انار از طریق مدیریت جهادکشاورزی و با همکاری مدیریت حفظ نباتات استان خراسان رضوی برای ارائه در پست قرنطینه نباتی آستارا صادر شد.

وی گفت: شهرستان خلیل آباد یکی از شهرستان های انار خیز استان خراسان رضوی محسوب می شود که دارای یک هزار و 70 هکتار باغ انار است که بیشترین تمرکز آن در بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستاهای نقاب و میرآباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد افزود: هر ساله میزان 18 هزار و 700 تن انار برداشت
می شود که به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می شود.

طاهر پور یادآور شد: انار این منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و برای عرضه در
نمایشگاه ها و مراکز عرضه مستقیم محصول در تهران و سایر مراکز استان ها پروانه استاندارد صادر شده است. عدم استفاده از سموم شیمیایی و استفاده کنترل شده از کودهای شیمیایی در باغات انار باعث شده انار به عنوان سمبل میوهای سالم و حتی ارگانیک مطرح باشد
.

به گفته مدیرجهاد کشاورزی خلیل آباد، به منظور مبارزه با کرم گلوگاه به میزان 175 هکتار تاکنون مبارزه به وسیله تریکوکارت (زنبور تریکوگراما ) و پرچم تراش انجام شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید