Iranian Agriculture News Agency

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد انجام می‌دهد؛

پروژه‌ای برای حمایت از کشاورزان خرده‌پا در منطقه خشک نیکاراگوئه/ پدیده ال نینو بیش از 3.5 میلیون نفر در امریکا مرکزی را نیازمند کمک غذایی کرده است/ توانمندسازی کشاورزان نیکاراگوئه برای مقابله با خشکسالی و تغییرات آب وهوا

انتظار می‌رود با توافق مالی که بین صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (IFAD :United Nations International Fund for Agricultural Development) و نیکاراگوئه برای افزایش محصولات کشاورزی پایدار انجام می شود، در حدود 30 هزار خانوار در 58 منطقه Dry Corridor نیکاراگوئه (١)، که بیشترین آسیب را از خشکسالی و تغییرات آب و هوایی دیده اند، از این پروژه بهرمند شوند.

پروژه‌ای برای حمایت از کشاورزان خرده‌پا در منطقه خشک نیکاراگوئه/ پدیده ال نینو بیش از 3.5 میلیون نفر در امریکا مرکزی را نیازمند کمک غذایی کرده است/ توانمندسازی کشاورزان نیکاراگوئه برای مقابله با خشکسالی و تغییرات آب وهوا

انتظار می‌رود با توافق مالی که بین صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد ( IFAD : United Nations International Fund for Agricultural Development ) و نیکاراگوئه برای افزایش محصولات کشاورزی پایدار انجام می شود، در حدود 30 هزار خانوار در 58 منطقه Dry Corridor نیکاراگوئه (١)، که بیشترین آسیب را از خشکسالی و تغییرات آب و هوایی دیده اند، از این پروژه بهرمند شوند.

به گزارش ایانا به نقل از سایت سازمان ملل، لادیسلاو روبیو Ladislao Rubio ، مدیر برنامه نیکاراگوئه در IFAD گفت: "در ماه های اخیر، ما نه تنها شاهد تاثیرات منفی روی کشاورزان خرده پا بلکه برای کل افرادی که در این منطقه زندگی می کنند، بودیم."
وی اشاره کرد: "افزایش درجه حرارت ناشی از پدیده ال نینو تقریبا کشاورزی را غیر ممکن ساخته و بیش از 3.5 میلیون نفر در امریکا مرکزی برای زندگی به کمک‌های غذایی نیازمند هستند."

این مقام مسئول یادآور شد: "تنها راه جلوگیری از بحران های غذایی و ایجاد انعطاف پذیری کشاورزان کوچک به تغییرات آب و هوا، با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی آب و هوای هوشمند امکان پذیر است." سقوط تولیدات کشاورزی منطقه‌ای به ناامنی غذایی و کاهش درآمد خانوارهای مناطق روستایی و مردم بومی منجر شده است.

با سرمایه‌گذاری، سازمان ملل متحد، از طریق پروژه توسعه پایدار خانوار روستایی کریدور خشک ( NICAVIDA : Dry Corridor Rural Family Sustainable Development Project )، تمرکز روی وضعیت خرده مالکان نیکاراگوئه در منطقه خشک، که شامل نواری از زمین‌هایی است که 52 درصد از خاک بیش از حد استفاده شده و 40 درصد آن به شدت فرسایش یافته، خواهد بود.

وی گفت: "زندگی در کریدور خشک( Dry Corridor ) آسان نیست، این در حالی است که تغییرات آب و هوا باعث بدتر شدن آن هم شده، بنابراین لازم است تا ما برای کشاورزان کوچکی که در آن منطقه زندگی می کنند، ابزار مورد نیاز برای انطباق با خشکسالی و آب و هوای غیر قابل پیش بینی را فراهم کنیم، چرا که آن ها قادر به مقابله با این موارد نیستند."

پروژه NICAVIDA ، با هدف اطمینان بخشی دسترسی کشاورزان کوچک به مواد غذایی و رژیم غذایی مغذی کافی و افزایش ظرفیت ها برای مدیریت منابع طبیعی و سازگاری با تغییرات آب و هوا همراه با ترویج ارتباط بین تنوع اقتصادی، productive transformation (دگرگونی در ایجاد تولیدات و اشتغال‌زایی و ...)، حفاظت از محیط زیست و تغذیه خانواده تهیه شده است.

همچنین IFAD ، همراه با شرکای منطقه‌ای روی نیازهای جوامع همچون زیرساخت، بهبود جاده ها و سرمایه‌گذاری در خدمات عمومی تمرکز دارد که بتواند استانداردهای زندگی خانوار روستایی و مردم بومی منطقه و اتصال آن ها به بازار را بهبود بخشد.

اصطلاح Dry Corridor (کریدور خشک) ، گروهی از اکوسیستم‌ها در منطقه- اکو eco-region از جنگل های استوایی خشک در امریکا مرکزی است که زمین‌های پست از منطقه ساحلی اقیانوس آرام و منطقه پیش کوه های pre-mountain region مرکزی السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، و بخش هایی از کاستاریکا و پاناما را شامل می شود.

کل هزینه پروژه 48.5 میلیون دلار است که از این میزان IFAD 20.5 میلیون دلار آن را تامین می کند. همچنین همکاران دیگر بانک مرکزی امریکا در حوزه یکپارچگی اقتصادی ( Central American Bank for Economic Integration ) 15 میلیون دلار ، دولت نیکاراگوئه شش میلیون دلار و ذی نفعان هفت میلیون دلار هستند. حدود 191 هزار و 380 خانوار از طرح IFAD در کشور آمریکای مرکزی بهره مند می‌شوند.

ترجمه: فرحناز سپهری

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=55675#.WEPuo7mfuSo

پی‌نوشت:
١- جمهوری نیکاراگوئه :
کشوری است در آمریکای مرکزی، پایتخت آن ماناگوآ است. نیکاراگوئه از نظر مساحت بزرگ‌ترین کشور امریکای مرکزی است . اقتصاد نیکاراگوئه مبتنی بر صادرات و فروش محصول از جمله موز و قهوه بوده‌است . همچنین گوشت گاو این کشور نیز از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است . نزدیک به ۸ درصد از خاک نیکاراگوئه به عنوان پارک ملی و ذخایر زیستی محافظت می‌شود. این کشور درجنوب با کاستاریکا، در شمال با هندوراس و در شرق با دریای کارائیب هم‌مرز است. نیکاراگوئه دارای سه منطقه جغرافیایی دشت‌های کناره اقیانوس آرام، مناطق کوهستانی شمالی- مرکزی و ساحل ماسکیتو، دشت‌های کناره اطلس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید