Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد:

تولید 5 تن زعفران در استان زنجان / عدم اعطای تسهیلات عمده مشکل توسعه کشت زعفران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشت زعفران در این استان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، به طوری که امسال کشت 70 هکتار زعفران در استان هدفگذاری شده بود، متاسفانه این میزان به دلیل عدم اعطای تسهیلات به متقاضیان به 9 هکتار تقلیل یافت.

تولید 5 تن زعفران در استان زنجان / عدم اعطای تسهیلات عمده مشکل توسعه کشت زعفران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میانگین عملکرد زعفران در این استان را حدود پنج تن و اواخر مهر ماه تا اوایل آذر ماه را زمان برداشت زعفران در استان اعلام کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بهنام اوجاقلو با بیان این مطلب گفت: در سال جاری 9 هکتار از اراضی استان زنجان به کشت زعفران اختصاص یافت، به طوری که با این میزان کشت، سطح زیر کشت زعفران در استان در مجموع به 65 هکتار رسید .

وی توسعه کشت زعفران را یکی از برنامه‌ها و اولویت های اساسی در استان زنجان برشمرد و افزود: کشت زعفران در استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده به طوری که امسال کشت 70 هکتار زعفران در استان هدفگذاری شده بود، متاسفانه این میزان به دلیل عدم اعطای تسهیلات به متقاضیان به 9 هکتار تقلیل یافت .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عدم اعطای تسهیلات به متقاضیان به منظور تأمین هزینه های اولیه کشت را عمده مشکل توسعه کشت زعفران در استان زنجان دانست و تصریح کرد: تسهیلاتی که قرار است در این راستا در اختیار بهره برداران قرار گیرد بهتر است از طریق پشتیبان و یا سازمان جهاد کشاورزی به صورت کاملاً هدفدار و به شکل مرحله ای و در قالب تأمین نهاده ها انجام گیرد .

اوجاقلو از توزیع حدود 40 تن پیاز زعفران طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: شرکت پشتیبان زعفران در استان علاوه بر تأمین پیاز مورد نیاز متقاضیان، بر تمام مراحل در روند تولید زعفران نیز نظارت کرده و خدمات مشاوره ای لازم را به بهره برداران ارایه می کند .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان میانگین عملکرد زعفران در این استان را حدود پنج تن دانست و اواخر مهر ماه تا اوایل آذر ماه را زمان برداشت زعفران در استان اعلام کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید