Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد:

خسارت 46 میلیارد ریالی سرما به کشاورزان اسدآبادی

32 هکتار از کشت کلزا، سه هزار و 215 هکتار گندم و یک هزار و 565 هکتار جو از 20 تا 50 درصد متحمل خسارت شده است و خسارت ها سطحی بوده و به ریشه محصولات آسیبی نرسیده است.

خسارت 46 میلیارد ریالی سرما به کشاورزان اسدآبادی

سرپرست جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: سرمای چند روز گذشته در این شهرستان به مزارع گندم، جو و کلزا، 46 میلیارد ریال خسارت زد .

به گزارش ایانا از خبرگزاری ایرنا، سقراط بیرنگ در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد افزود: چهار هزار و 812 هکتار از کشت های پاییزه دچار سرمازدگی شده است .

وی تصریح کرد: 32 هکتار از کشت کلزا، سه هزار و 215 هکتار گندم و یک هزار و 565 هکتار جو از 20 تا 50 درصد متحمل خسارت شده است و خسارت ها سطحی بوده و به ریشه محصولات آسیبی نرسیده است .

سرپرست جهاد کشاورزی اسدآباد همچنین به تولید 110 هزار تن چغندر در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حدود یک هزار تن از این محصول باقیمانده و مابقی به کارخانه های قند همدان، اصفهان و قزوین برای فرآوری حمل شده است .

بیرنگ، حراست از محصولات کشاورزی را یکی از بخش‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تلاش‌های فراوانی برای ترغیب کشاورزان و انعقاد قرارداد بیمه انجام شده است .

وی اظهار کرد: اگر صندوق بیمه کشاورزی به موقع غرامت کشاورزان را پرداخت و به تعهدات خود عمل کند، کشاورزان و تولیدکنندگان تمایل بیشتری به بیمه محصولات خود خواهند داشت .

سال گذشته در اثر سرمازدگی 50 میلیارد ریال به کشاورزی اسدآباد خسارت وارد شد و تاکنون هیچ غرامتی به خسارت دیده گان پرداخت نشده است .

شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است .

دمای هوای برخی از نقاط استان همدان در هفته گذشته به 19 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید