Iranian Agriculture News Agency

دلایل جان گرفتن معاملات ذرت در بورس کالا

یک کارشناس بورس کالا در زمینه محصولات کشاورزی گفت: این روزها، عرضه ذرت در بورس کالا از رونق خوبی برخوردار است، به شکلی که طی هفته‌های گذشته این محصول کشاورزی هر روز عرضه شده است.

دلایل جان گرفتن معاملات ذرت در بورس کالا


یک کارشناس بورس کالا در زمینه محصولات کشاورزی گفت: این روزها، عرضه ذرت در بورس کالا از رونق خوبی برخوردار است، به شکلی که طی هفته‌های گذشته این محصول کشاورزی هر روز عرضه شده است.

یک کارشناس بورس کالا در زمینه محصولات کشاورزی به ایانا گفت: امروز (22 آذرماه)، کاهش نرخ ذرت را داشته‌ایم که از محل ماده 33 عرضه می‌شود و از استقبال خوبی برخوردار شده است.

شراره جهانگیری ادامه داد: مدت‌ها است که ذرت در بورس کالا عرضه می‌شود، اما از یک هفته گذشته تا به امروز، به‌صورت منظم معاملات انجام شده و این محصول به فروش رفته است.

وی درباره عرضه محصولات جو نیز معتقد است: عرضه جو هم سرنوشتی همچون ذرت داشت که در اوایل عرضه از خرید و فروش چندانی برخوردار نبود، اما امروز معاملات جو نیز دارای رونق است به شکلی که در برخی روزها حجم تقاضا ار عرضه پیشی می‌گیرد.

این فعال بورس محصولات کشاورزی، علت جان گرفتن معاملات جو و ذرت را جذابیت نرخ آنها در بورس دانست و ادامه داد: تا زمانی که نرخ محصولات کشاورزی در بورس دارای جذابیت باشد، خریداران و عرضه‌کنندگان فارغ از همه مشکلاتی که وجود دارد، تمایل به معامله خواهند داشت.

جهانگیری بهترین راهکار برای توسعه معامله محصولات کشاورزی را جذاب کردن نرخ‌ها برای خریداران دانست.

به گزارش خبرنگار ایانا، امروز 22 آذرماه، هفت نوع ذرت دانه‌ای با نرخ پایه هفت‌هزار و 500 ریال در بورس کالا عرضه شد.

در نماد گندم خوراکی در دو استان آذربایجان غربی و گلستان تولید شده که در بورس کالا با کمترین نرخ 9 هزار و 30 ریال عرضه شد. میزان عرضه گندم خوراکی آذربایجان غربی پنج‌هزار تن و میزان عرضه استان گلستان یک‌هزار تن بوده است که هر دو توسط شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران عرضه و توسط کارگزاری بانک کشاورزی معامله شد.

طبق این گزارش، در نماد جو دامی که تولید آن توسط کشاورزان گلستانی بوده در بیشترین عرضه دوهزار و 740 تن توسط کارگزاری باهنر معامله شد که در 29 آذرماه در بندر ترکمن تحویل داده می‌شود.

این گزارش حاکی است، امروز مرغ منجمد نیز به‌صورت سلف معامله شد که میزان عرضه آن 526 تن با کمترین قیمت 65 هزار و 500 ریال به فروش رسید.

همچنین روغن خام آفتابگردان وارداتی از کشور اوکراین، 225 تن با نرخ 32 هزار و 300 ریال در هر تن معامله شد.

گفتنی است، امروز بر خلاف روزهای گذشته ذرت در بورس کالا عرضه نشد که البته طبق برآورد هفتگی عرضه این محصول در بورس، به‌نظر می‌رسد ذرت بازار خود را پیدا کرده است./

N-950922-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید