Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد:

ارقام بهاره حبوب به پاییزه منتقل می‌شود/ تولید 100 درصدی ارقام جو در کشور

100 درصد ارقام جو و 93 درصد ارقام کشت‌شده در مزارع، تولید کشور هستند.

ارقام بهاره حبوب به پاییزه منتقل می‌شود/ تولید 100 درصدی ارقام جو در کشور


100 درصد ارقام جو و 93 درصد ارقام کشت‌شده در مزارع، تولید کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول، گفت : بذر یکی از نهاده‌های بسیار مهم در تولید بخش کشاورزی است و تأمین بذر مرغوب در رسیدن به خودکفایی گندم نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

اسکندر زند افزود: سهم بذر در افزایش تولید گندم حدود یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بوده است که نشان می‌دهد بخش مهمی از تولید را در بخش کشاورزی به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تأکید بر نقش تحقیقات و پژوهش در افزایش تولید و بهره‌وری محصولات کشاورزی، بیان کرد: تاکنون 413 رقم زراعی و باغی در کشور اصلاح شده که 188 رقم آن مربوط به گندم و جو است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تلاش‌های این سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و حمایت‌های دولت، ادامه داد: در حال حاضر شش‌هزار و 33 برند کودی توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی آزمایش و گواهی ثبت دریافت کرده‌اند.

زند تأکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آب، انتقال ارقام بهاره به پاییزه از جمله حبوبات در دستور کار سازمان برای اصلاح قرار دارد.

وی یادآور شد: دانش‌بنیان کردن کشاورزی مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا تلاش شد که با توجه به محدودیت‌های آب، خاک و هوا بتوانیم اقدامی جدی انجام دهیم.

زند در پایان اظهار داشت: خوشبختانه ایران اسلامی در زمینه تأمین و تولید بذور محصولات استراتژیک نظیر ذرت، گندم، پنبه و برنج به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات آنها ندارد ولی در برخی از ارقام و به‌منظور ایجاد تنوع و افزایش کیفیت محصولات، مقدار محدودی از این بذور از سایر کشورها وارد می‌شود./

G-950922-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید