Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی در چهارمحال و بختیاری:

اجرای طرح نظام نوین ترویج در پی رفع انتقال ناکافی یافته های تحقیقاتی است

پایین بودن ضریب پوشش خدمات ترویجی، انتقال ناکافی یافته های تحقیقاتی، پایین بودن اثربخشی ساختار ترویج و تفاوت فاحش بین تولید کنندگان برتر و میانگین کشور از مواردی محسوب می شد که ضرورت توجه به بازنگری ترویج و اجرای طرح نوین نظام ترویج لازم بود.

اجرای طرح نظام نوین ترویج در پی رفع انتقال ناکافی یافته های تحقیقاتی است

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی از اجرای طرح نظام نوین ترویج در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، فروغ السادات بنی هاشم در جلسه طرح توجیهی نظام نوین ترویج استان چهارمحال و بختیاری که با حضور کارشناسان ترویج این استان برگزارشد، گفت: این طرح نخست درچهار استان به صورت پایلوت آغاز و در سال 94 با حضور داوطلبانه هشت استان دیگر در مجموع در 12 استان به مورد اجراء در آمد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح افزایش بهره وری و عوامل تولیدات است، افزود: نظام پهنه بندی، مدیریت دانش، ساماندهی و تجهیز مراکز دهستان ها، توامندسازی عوامل شبکه ترویج، استقرار نظام نوین دانش و مشارکت تحقیقات و بخش اجرایی از راهبردهای اجرای این طرح به شمار می رود.

مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی بابیان اینکه برای رسیدن به اهداف این طرح نیاز به تأمین اعتبار لازم است، یادآور شد: پایین بودن ضریب پوشش خدمات ترویجی، انتقال ناکافی یافته های تحقیقاتی، پایین بودن اثربخشی ساختار ترویج و تفاوت فاحش بین تولید کنندگان برتر و میانگین کشور از مواردی محسوب می شد که ضرورت توجه به بازنگری ترویج و اجرای طرح نوین نظام ترویج لازم بود .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تشکیل ستاد ملی، استانی و کمیته شهرستانی نظام نوین ترویج، نظارت مستمر، تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی اختصاصی به استان های پایلوت؛ از اقدامات صورت گرفته پس از ابلاغ طرح نظام نوین به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید