Iranian Agriculture News Agency

رئیس گروه پژوهش برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی جهادکشاورزی استان تهران خبر داد:

صدور مجوز برای گلخانه های زیر 3000 متر استان تهران

شرایط دریافت وام برای متقاضیان احداث چنین گلخانه هایی با همکاری بسیج سازندگی استان تهران مهیاء شده و این متقاضیان به منظور تولید اصولی و اقتصادی تر بودن تولیدات این گلخانه ها، تحت پوشش آموزش های ویژه نیز قرار خواهند گرفت.

صدور مجوز برای گلخانه های زیر 3000 متر استان تهران

رئیس گروه پژوهش برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: طرح توسعه گلخانه های کوچک مقیاس تولید محصولات گلخانه ای در استان تهران از ابتدای آذرماه به صورت پایلوت در پیشوا اجراء
می شود
.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فریده عظیمی با بیان این مطلب گفت: این طرح با هدف دوگانه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و زیرکشت گلخانه بردن قطعات کوچک کشاورزی و کم بازده شروع شده است .

وی تصریح کرد: پیش از این احداث گلخانه های با مساحت کمتر از سه هزارمتر مربع شامل دریافت مجوز نبود، با تمهیداتی که از طرف معاونت تولیدات گیاهی سازمان با همکاری معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت، این دستورالعمل درحال نهایی شدن است.

عظیمی افزود: در آینده نزدیک مشکل عدم صدور جواز برای گلخانه های هزار تا سه هزار متر مربعی حل خواهد شد. همچنین گلخانه های کمتر از هزار متر مربع نیز درقالب طرح اشتغال خانگی قرار خواهند گرفت .

وی با بیا اینکه تسهیلات برای این گروه از متقاضیان در نظرگرفته شده است،گفت: شرایط دریافت وام برای متقاضیان احداث چنین گلخانه هایی با همکاری بسیج سازندگی استان تهران مهیاء شده و این متقاضیان به منظور تولید اصولی و اقتصادی تر بودن تولیدات این گلخانه ها، تحت پوشش آموزش های ویژه نیز قرار خواهند گرفت .

رئیس گروه پژوهش برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهادکشاورزی استان تهران درپایان خاطرنشان کرد: این طرح نخست در شهرستان پیشوا اجراء می شود و سپس کلیه شهرستان های استان تهران را در برخواهد گرفت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید