Iranian Agriculture News Agency

گزارشی از استقبال مردم از باغ‌های گردشگری؛

باغ‌های درآمدزا

"هرساله مردم بیشتری از باغ‌ها در ایالات متحده نسبت به مجموع دیزنی لند بازدید می‌کنند و حتی بیشتر از بازدید سالانه از لاس وگاس است.

باغ‌های درآمدزا


"هرساله مردم بیشتری از باغ‌ها در ایالات متحده نسبت به مجموع دیزنی لند بازدید می‌کنند و حتی بیشتر از بازدید سالانه از لاس وگاس است." دکتر ریچاد بنفید نویسنده، "باغ گردشگری" در ادامه طی پرسش و پاسخی می‌نویسد:

- باغ گردشگری چیست؟ بازار با مکان ویژه یا Niche market (1) ، شامل باغ و به عبارتی مجموعه‌ای از باغ گل و نمایشگاه گل، رویداد باغ شامل جشنواره‌های مجموعه‌ای از سیر، هلو، شکوفه گیلاس، تورهای باغ شهری شامل تورهای Community Garden (2) ، باغ‌های هنری شامل شکل دادن به درختان، نمایش مجسمه در باغ ( Sculpture Gardens )، از باغ به رستوران (3) و رویدادهای مشابه (کوتاه کردن مسیر مواد غذایی تا رستوران)، بازار کشاورزان و بازارهای مزرعه شهری می‌شود.


- به باغ گردشگری چه کسانی می‌آیند؟ گردشگران فرهنگی، گردشگران کشاورزی " Agri-Tourists "، "کسانی که به‌دنبال ایده‌های جدید غذایی هستند"، باغداران حرفه‌ای علاقه‌مند، کسانی که به‌دنبال سرگرمی و تفریح در باغ هستند" به باغ گردشگری مراجعه می‌کنند.


- باغ گردشگری چه تأثیری بر محیط دارد؟ یکی شدن با حوزه کشاورزی برای توسعه جامعه، توسعه رشد اقتصادی و کیفیت زندگی، انتخاب مواد غذایی سالم و ترویج سلامتی، رشد کسب و کار، ایجاد فرصت‌های گردشگری و تبدیل فضاهای خالی (بدون فعالیت) و بدون درخت به فضای سبز، ایجاد فضاهای هنری، ایجاد باغ‌های مولد چشم‌اندازهای زیبا که اساس تجربه و تصویربرداری برای بازدیدکننده و کمک به توسعه پایدار است.


- در باغ گردشگری ایجاد فضاهای و رویدادهای هنری ازجمله موسیقی، مجتمع گردشگری - ورزشی در پارک‌ها، ایجاد مکانی برای کارهای هنری، پارک‌ها با مقاصد ایجاد مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و باغ وحش می‌تواند به رونق باغ کمک شایانی کند.


- مطالعه موردی روی تأثیرات اقتصادی باغ‌های گردشگری نشان می‌دهد برگزاری نمایشگاه گل فیلادلفیا در 9 روز 270 هزار شرکت‌کننده با 12 درصد افزایش نسبت به سال 2011 روبه‌رو بوده است و 263 فروشنده به‌طور متوسط در مجموع ​​ 131 میلیون و 500 هزار دلار برای فضاهای غرفه با فضای 12 در 12، پرداخت کرده‌اند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.slideshare.net/


پی‌نوشت:

١- Niche market : جاویژه بازار، بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار است که روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است.

٢- Community Garden : با استفاده از قطعه زمینی فردی یا به اشتراک گذاشته در زمین‌های خصوصی یا عمومی که به ارائه محصولات تازه و گیاهان پرداخته و کمکی به یک حس اجتماعی و محیط زیست و کسب و کار است.

3- Garden to Table-Restaurants.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید