Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام انجمن جوجه یکروزه به ایانا خبر داد:

اجازه نگهداری مرغ مادر به مرغداری‌ها تا 68 هفتگی/ کج‌فهمی یکی از خبرگزاری‌ها از اطلاعیه انجمن

نماینده بخش خصوصی پرورش‌دهندگان جوجه یکروزه، درباره جدیدترین اطلاعیه این انجمن توضیح داد.

اجازه نگهداری مرغ مادر به مرغداری‌ها تا 68 هفتگی/ کج‌فهمی یکی از خبرگزاری‌ها از اطلاعیه انجمن


نماینده بخش خصوصی پرورش‌دهندگان جوجه یکروزه، درباره جدیدترین اطلاعیه این انجمن و رفع برخی ابهام‌ها و کج‌فهمی برخی رسانه‌های ناشر این اطلاعیه توضیح داد.

قائم‌مقام انجمن جوجه یکروزه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: از آنجا که قرار است مرغ‌های گوشتی در سنین پایین‌تر کشتار شوند، بنابراین نیاز به جوجه‌ریزی افزایش خواهد یافت.

سعید اصغری‌فرد با اشاره به اینکه بیشتر پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، قیمت بالای جوجه را عاملی برای جلوگیری از اجرای این طرح می‌دانند، افزود: برای ترغیب و همکاری بیشتر مرغداران گوشتی، از طرف انجمن به مرغداران مرغ مادر اجازه داده شد تا گله‌های خود را تا 68 هفتگی یعنی تا تاریخ 20 دی نگهدارند.

به گفته وی، چنانچه تولیدکننده مرغ مادر، بیشتر از 68 هفته، مرغ خود را نگه دارد، مشمول جریمه خواهد شد که پیش از این نیز افزایش سن به بیش از 64 هفتگی، مرغدار را مشمول جریمه می‌کرد؛ بنابراین برای افزایش جوجه‌ریزی، تنها در این دوره اجازه داده شد تا تولیدکنندگان، چهار هفته بیشتر از مدت معلوم، مبادرت به تولید کنند. به بیانی ساده‌تر چنانچه در این دوره، مرغ تولیدکننده‌ای به سن 68 هفتگی برسد، حتی اگر قبل از تاریخ 20 دی‌ماه باشد، باید مبادرت به حذف گله‌اش کند.

این در حالی است که یکی از خبرگزاری‌ها با اطلاع‌رسانی غلط درباره این اطلاعیه، با تیتر" نگهداری مرغ مادر بیش از 64 هفته در مرغداری‌ها ممنوع شد" چنین مخابره کرده است: "در راستای اجرای طرح کاهش سن کشتار مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تعدیل قیمت جوجه یکروزه، نگهداری مرغ مادر بالاتر از سن 64 هفتگی به کشتارگاه از 20 دی‌ماه سال جاری ممنوع می‌شود."

این خبرگزاری در جای دیگر که البته دچار اشتباه نگارشی نیز شده است، در برداشت خود از این بخشنامه چنین عنوان کرده: "در بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی آمده است مرغداران تا تاریخ 20 دی‌ماه مشمول جریمه نخواهند، اما بعد از این تاریخ بخش نامه فوق به مرحله اجرایی درمی‌آید."

در حالی که جریمه مرغداران متخلف، از قبل از صدور این بخشنامه، مطرح بوده است./


V-950928-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید