Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق تبریز به ایانا اعلام کرد:

تولیدکنندگان آذربایجان شرقی برای استفاده مجدد پساب شهری؛ مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری هیدروپونیک دست به کار شدند

هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی با دستور جلسات مدیریت استفاده مجدد از پساب شهری؛ مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری هیدروپونیک و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صادراتی، تشکیل شد.

تولیدکنندگان آذربایجان شرقی برای استفاده مجدد پساب شهری؛ مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری هیدروپونیک دست به کار شدند


هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی با دستور جلسات مدیریت استفاده مجدد از پساب شهری؛ مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری هیدروپونیک و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صادراتی، تشکیل شد.

عضو هیأت نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اظهار امیدواری از اینکه جلسات کمیسیون در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بتواند مشکلات بخش کشاورزی را به اتکاء به دانش و تجربه کارشناسان این کمیسیون که از سه حوزه دانشگاه، دولت و بخش خصوصی حضور دارند مرتفع کند؛ به فاصله معنادار بین تفکر بخش خصوصی و دولتی در کشور اشاره کرد و گفت: ماهیت اصلی کمیسیون، رسیدن به زبان مشترک بین بخش خصوصی و دولتی برای مرتفع شدن مشکلات پیش رو حوزه‌های مختلف جامعه است.

علیرضا آقابالایی در این باره افزود: رسیدن به زبان مشترک بخش خصوصی و دولتی به هم‌افزایی بین بخشی منجر خواهد شد که می تواند صادرات محصولات کشاورزی را تا یک میلیارد دلار افزایش دهد.

وی درباره نخستین دستور جلسه کمیسیون "مدیریت استفاده مجدد از پساب شهری" اظهار داشت: آقای آرمان‌فر از کارشناسان حوزه آب در این جلسه با یادآوری چهار نگرانی بشر در روی کره زمین؛ افزایش جمعیت، آب و غذا، تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست درباره استفاده مجدد پساب شهری خواستار مدیریت مجدد پساب شهری، افزایش میانگین دسترسی شهروندان به آب تصفیه شده و سالم شهری، ارتقاء فرهنگ عمومی در استفاده بهینه از منابع آبی، استفاده از تجارب سایر کشورها و تبیین ارزش ذاتی و اقتصادی آب برای مصرف‌کنندگان و برخورداری از تکنولوژی نوین در امر تصفیه فاضلاب توسط مسئولان و مردم شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز در ادامه با ارائه گزارش مباحث مطرح‌شده در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز، بیان کرد: در این جلسه همچنین آقای زیدی از کارشناسان حوزه ماشین‌آلات کشاورزی و عضو کمیسیون صنعت، معدن و کشاورزی اتاق تبریز، مکانیزاسیون را یک ضرورت در امر کشاورزی خواند.

زیدی ادامه داد: در عصر حاضر، جامعه انسانی بدون مکانیزه کردن کشاورزی نمی‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند.

آقابالایی به نقل از زیدی، کارشناس یادشده اضافه کرد: این کارشناس درباره مزیت‌های کشت هیدروپونیک با استناد به مزیت کشت گلخانه‌ای، تأثیر آن را افزایش چهار تا 12 درصد بر میزان تولید محصولات کشاورزی برشمرد و درباره سایر مزیت‌های کشت هیدروپونیک نیز به حاضران در جلسه کمیسیون عنوان کرد: کشت هیدروپونیک به تولیدکننده این امکان را می‌دهد که حجم و ترکیب محصولات تولید را با استفاده از املاحی که در پرورش محصولات به کار می‌برد تعیین کند.

به گفته وی، سومین دستور هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی؛ بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان بناب بود که فعالان این حوزه اساسی ترین مشکل خود را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی را مشکل حمل و نقل در ایام پایان سال خوانده که در این باره مقرر شد از طریق نهادها و سازمان‌ها و تشکل‌های حمل و نقل استان راه کار مناسب برای صادرات در ایام پایان سال ارائه شود./

S-950930-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید