Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس تأکید کرد:

لزوم توجه به افزایش شاخص های صادراتی برای خروج از روزمرگی حوزه کشاورزی

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: باید کشاورزی سنتی را کنار گذاشت و شرکت های کشت و صنعت و مجتمع های تولیدی ایجاد کرد و در صورت عدم توان بالای اقتصادی، شرکت ها با هم ادغام و با تشکیل شرکت های بزرگ از ظرفیت ها استفاده بهنیه شود.

لزوم توجه به افزایش شاخص های صادراتی برای خروج از روزمرگی حوزه کشاورزی

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: باید با برنامه ریزی برای تولید محصول و افزایش پارامترهای صادراتی، کشاورزی را از حالت روزمرگی خارج کرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، احد بهجت حقیقی با تأکید بر اصل برنامه ریزی و به روز کردن علم اقتصادی در شرکت ها و تعاونی های بخش های کشاورزی، گفت: باید کشاورزی سنتی را کنار گذاشت و شرکت های کشت و صنعت و مجتمع های تولیدی ایجاد کرد و در صورت عدم توان بالای اقتصادی، شرکت ها با هم ادغام و با تشکیل شرکت های بزرگ از ظرفیت ها استفاده بهنیه شود .

وی به ایجاد مجتمع های بزرگ تولیدی کشاورزی اشاره کرد و با تصریح بر اینکه نظم های تولیدی و بهره برداری با نزدیک کردن واحدهای هم جوار و مستقل به یکدیگر در قالب مجموعه ای فنی و طراحی شده شکل می گیرد که با رعایت استانداردها و ضوابط فنی و توجیه اقتصادی در یکی از زمینه های تولیدی کشاورزی احداث می شود، خطاب به مخاطبان حاضر در این نشست، تأکید کرد: با برنامه ریزی برای تولید محصول و افزایش پارامترهای صادراتی برای محصولات، کشاورزی را از حالت روزمرگی خارج کنید .

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس به مسئله صادرات اشاره کرد و افزود: توجه به سلیقه مشتری، کیفیت و استاندارد تولید و نیز مباحث زیست محیطی از جمله مواردی به شمار می روند که در ارائه محصولات باید به آنها توجه جدی شود .

به گفته بهجت حقیقی، طراحی محصول و رعایت استانداردهای بین المللی از جمله فاکتورهایی هستند که در مسئله صادرات محصول باید مد نظر قرار گیرند .

وی با بیان اینکه شرکت های تعاونی بخش کشاورزی باید به مقوله صادرات بین المللی توجه داشته باشند تا بتوانند نقاط ضعف خود را شناسایی و در بازارهای بین المللی به رقابت بپردازند، اظهار کرد: ریل اقتصاد کشور در سال های اخیر شرایط سختی را پشت سر گذاشته است .

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس در توجیه این گفته خود، بیان کرد: در دولت گذشته بدون ساختار تعریف شده، هزینه هایی ایجاد شد که به دنبال آن شاهد رکود اقتصادی شدیم و به دنبال آن سیستم سازمان مدیریت و برنامه ریزی به بی نظمی دچار شد و در صورتی که این روند تدوام پیدا می کرد، کشور با چالش های جدی رو به رو می شد .

بهجت حقیقی که معتقد است نفوذ در بازار یک کشور نیازمند زمان و برنامه ریزی مدون است و در این راستا باید به گشایش های زمان بر پس از برجام ایمان داشته باشیم تا به شرایط مطلوب برسیم، گفت: بازار دنیا در تصرف شرکت های دیگر است و اگر نیازمند سهم خواهی از بازارهای جهانی باشیم، باید با تلاش و برنامه ریزی مطلوب صاحب جایگاه در بازار جهانی شویم .

وی با اشاره به اصلاح الگوی کشت گفت: هدف از اصلاح و اجرای این مهم، باید افزایش بهره وری باشد نه توسعه اراضی جدید .

این مقام مسئول ادامه داد: باید کشت منطقه ای در دستور کار کشاورزان شهرستان هایی که در نزدیکی یکدیگر مبادرت به کشاورزی می کنند، قرار گیرد، به عنوان مثال شهرستان های جهرم، داراب و فسا یک نوع محصول کشت کنند که هم آب کمتری مصرف شود و هم به لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه باشد .

بهجت حقیقی در پایان با تمرکز بر اررش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان جهرم، بیان کرد: در این شهرستان باید کشت های پر بازده اعمال شوند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید