Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تأکید کرد:

لزوم راه اندازی تالار بورس در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: محصولات این منطقه نوبر و خارج از فصل است و در تنظیم بازار سبزی و صیفی کشور نقش بسزایی دارد و از طرفی دیگر، بخشی از محصولات جنوب کرمان جنبه صادراتی دارد که ارز وارد کشور می کند.

لزوم راه اندازی تالار بورس در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به دلیل ظرفیت های ویژه جنوب کرمان در بخش کشاورزی شرایط راه اندازی تالار بورس در این منطقه وجود دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، موسوی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: در جنوب کرمان با 264 هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی سالانه بین 4 تا 4.5 میلیون تن انواع محصول تولید می شود و در تولید 10 محصول دارای رتبه نخست تا سوم کشور است .

وی با بیان اینکه جنوب کرمان از گذشته ها مورد توجه مسئولان امر در سطح کلان کشور بوده است، افزود: محصولات این منطقه نوبر و خارج از فصل است که در تنظیم بازار سبزی و صیفی کشور نقش بسزایی دارد و از طرفی دیگر، بخشی از محصولات جنوب کرمان جنبه صادراتی دارد که ارز وارد کشور می کند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان ساخت: فصل برداشت ذرت در منطقه شروع شده است و تلاش می شود خرید این محصولات از طریق بورس انجام گردد که به زیر ساخت نیازمند است. در حال حاضر انبارهایی نیز آماده شده است که نیاز به تأیید مراجع ذیصلاح از بورس کالای کشور دارد .

موسوی در پایان تصریح کرد: خرید خرمای منطقه از طریق بورس عملی شده است و این منطقه به دلیل ظرفیت های ویژه ای که در بخش کشاورزی دارد، شرایط راه اندازی تالار بورس را می تواند داشته باشد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید