Iranian Agriculture News Agency

موسسه نانوتکنولوژی ویتنام اعلام کرد

ساخت سیستم زنگ خطر و نظارت خودکار بر میزان شوری آب

موسسه نانوتکنولوژی ویتنام دانشگاه ملی شهر HCM(شهری در جنوب ویتنام) به تازگی اعلام کرد سیستم خودکار نظارت بر میزان شوری آب رودخانه ها در دلتای مکونگ ساخته شده و در صورتی که سطح شوری بسیار بالا باشد با آژیر اطلاع می دهد.

ساخت سیستم زنگ خطر و نظارت خودکار بر میزان شوری آب

موسسه نانوتکنولوژی ویتنام دانشگاه ملی شهر HCM( شهری در جنوب ویتنام) به تازگی اعلام کرد سیستم خودکار نظارت بر میزان شوری آب رودخانه ها در دلتای مکونگ ساخته شده و در صورتی که سطح شوری بسیار بالا باشد با آژیر اطلاع می دهد .

به گزارش ایانا از ویتنام نیوز، سیستم مذکور دارای کاوشگر تخصصی برای نظارت و سیستم هشدار برای شوری بالا است و به طور مداوم شوری آب و درجه حرارت را پایش می کند که می تواند برای کشاورزان و بخش آبزی پروری سودمند بوده و در این باره مسئولان با سرعت و دقت بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه تصمیم بگیرند .

Dr Đoàn Đức Chánh Tín ، از موسسه نانو تکنولوژی ویتنام گفت: "اطلاعات در مورد میزان بالای نمک از طریق تلفن همراه به سازمان های رسمی و کشاورزان فرستاده می شود ."

Đặng Mậu Chiến ، سرپرست مؤسسه، گفت: "زمانی که سطح نمک به کمتر از 2/1000 برسد، سیستم یک سیستم پمپاژ برای تامین آب به مخزن را فعال می‌کند ."

Nguyễn Văn Buội ، معاون دپارتمان کشاورزی و توسعه روستایی استان Bến Tre به ویتنام نیوز گفت: "این استان تحت نفوذ نمک قرار دارد ."

وی گفت که این سیستم می تواند به کمک استان برای رفع مشکل بیاید. وزارت علوم و فناوری ویتنام توصیه کرده است که کمیته مردمی استان ها باید سیستم هشدار نصب کنند. در این سال بیش از 160،000 هکتار از زمین های کشاورزی در معرض شوری دلتا قرار گرفتند .

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید