Iranian Agriculture News Agency

محققان کالج دامپزشکی دانشگاه ایالتی کانزاس انجام می‌دهند؛

آموزش درباره بیماری‌های مشترک انسان و دام به دامپزشکان/ بیماری های پا و دهان، تب خوکی و آنفلوآنزا پرندگان می توانند اقتصاد را فلج می کنند/ چهار میلیارد دلار برای ریشه کن سازی ویروس آنفلوآنزای مرغی در امریکا هزینه شد

محققان کالج دامپزشکی دارو دانشگاه ایالتی کانزاس، برای بهبود آگاهی دامپزشکان روستایی از بیماری های مشترک انسان و دام، حدود یک چهارم میلیون دلار موسسه ملی غذا و کشاورزی کمک مالی دریافت کرده‌اند.

آموزش درباره بیماری‌های مشترک انسان و دام به دامپزشکان/ بیماری های پا و دهان، تب خوکی و آنفلوآنزا پرندگان می توانند اقتصاد را فلج می کنند/ چهار میلیارد دلار برای ریشه کن سازی ویروس آنفلوآنزای مرغی در امریکا هزینه شد

محققان کالج دامپزشکی دارو دانشگاه ایالتی کانزاس، برای بهبود آگاهی دامپزشکان روستایی از بیماری های مشترک انسان و دام، حدود یک چهارم میلیون دلار موسسه ملی غذا و کشاورزی کمک مالی دریافت کرده‌اند .

به گزارش ایانا از وب سایت غذا و کشاورزی امریکا، کمک مالی 239 هزار و 656 دلاری از سوی موسسه ملی غذا و کشاورزی به یک تیم دانشگاه ایالتی کانزاس، به ریاست برد وایت، استاد در زمینه تولید دارو و مدیر موقت موسسه Beef Cattle Institute داده شد. مدیران همکار پروژه عبارتند از: یورگن ریچت، استاد برجسته و مدیر مرکز علمی بیماری های مشترک انسان و دام و درک موسیر، استاد آسیب شناسی دامپزشکی .

این تیم با کمک مالی، به برگزاری کارگاه‌های سازمان یافته و ایجاد ماژول های آنلاین که موجب افزایش آموزش و توسعه حرفه ای برای دامپزشکان روستایی و کسانی که با حیوانات و یا دام سروکار دارند، اقدام می‌کند. از اهداف دیگر ، افزایش فرصت های شغلی برای دامپزشکان روستایی خواهد بود .

با توجه به گزارش این تیم تحقیقاتی، اقدامات پزشکی برای حیوانات، نقش مهمی در جوامع روستایی ایفا می کند این در حالی است که بسیاری از مناطق محروم فاقد دسترسی به خدمات دامپزشکی محلی هستند. دامپزشکان روستایی می توانند به عنوان افراد کلیدی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام نقش مهمی داشته باشند. بیماری هایی همچون بیماری پا و دهان(١)، تب خوکی (٢)، تب خوکی آفریقایی(٣) و آنفلوآنزا پرندگان (٤) که می تواند باعث فلج شدن اقتصاد هم شود .

کارگاه‌های آموزشی در منهتن و ماژول‌های آنلاین، برای دامپزشکان و افراد علاقه مند قابل دسترس خواهد بود. با ارائه منابع و اطلاعات به دامپزشکان، تیم دانشگاه ایالتی کانزاس امیدوار است تا بتواند نقش حیاتی دامپزشکان در ایمنی مواد غذایی و امنیت غذایی، حفاظت از منابع حیوانی و زیست محیطی و اقتصاد دامپروری را نشان دهد .

وایت گفت: "این کمک مالی به ما اجازه خواهد داد تا با همکاری نزدیک با دامپزشکان به استفاده از ابزار تصمیم گیری و اطلاعات جدید برای کاهش اثرات بیماری های گاو دست یابیم ."

ریچت گفت: "این برنامه امکان می دهد تا با توانمندسازی دامپزشکان روستایی بتوان در برابر بیماری های مشترک انسان و دام و بیماری های فرا مرزی، که یک تهدید دائمی برای سیستم‌های کشاورزی ایالات متحده هستند، مقابله کرد ."

با توجه به گفته محققان، پیامدهای شیوع یک بیماری، تاثیر ویرانگری روی اقتصاد خواهد داشت. مدل های مختلف برای برآورد تاثیر شیوع بیماری پا و دهان در اقتصاد ایالات متحده نشان می دهد 2.7 میلیارد دلار تا چهار میلیارد دلار در هر سال بسته به شدت و طول مدت شیوع بیماری، با میزان کمتر برای شیوع منطقه‌ای، هزینه می شود .

در سال 2015 آنفلوآنزای مرغی در ایالات غرب میانه شیوع پیدا کرد، برای کنترل و ریشه کن کردن ویروس آنفلوآنزای مرغی HTN2 و HTN8 ،برای جمعیت مرغ و بوقلمون، چهار میلیارد دلار هزینه شد .

پروژه دانشگاه ایالتی کانزاس فرصت های آموزشی برای دامپزشکان فراهم می کند و با برگزاری کارگاه ها و ماژول های آموزشی، دامپزشکان می توانند در مورد انواع مدیریت‌ها دربرابر بیماری حیوانات آموزش ببینند؛ چراکه مدیریت بیماری برای موفقیت طولانی مدت دامپزشکان از اهمیت حیاتی برخوردار است./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- Center of Excellence for Emerging and Zoonotic Animal Diseases

2- foot-and-mouth disease

3- classical swine fever

4- African swine fever

5- avian flu

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید