Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت از مزارع سرمازده اردبیل

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت فردا هشتم دی ماه در مراسم تجلیل از کشاورزان و برگزیدگان بخش کشاورزی استان اردبیل حضور خواهد یافت.

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت از مزارع سرمازده اردبیل

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت امروز از مزارع سرمازده اردبیل بازدید کرد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عباس کشاورز امروز برای چهارمین بار در دولت تدبیر و امید به منظور بازدید از مزارع گندم، کلزا و چغندر قند دشت های مغان و مشکین شهر و فعالیت های در دست اقدام وارد اردبیل شد.

وی از مزارع غلات و همچنین چغندر قند که طی روزهای گذشته در اثر برودت هوا خسارت دیده اند، بازدید کرد، میزان خسارت های وارده را مورد ارزیابی قرار داد و برنامه های حمایتی معاونت امور زراعت از چغندر کاران را به مرحله اجرا درخواهد آورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت فردا هشتم دی ماه در مراسم تجلیل از کشاورزان و برگزیدگان بخش کشاورزی استان اردبیل نیر حضور خواهد یافت.

با توجه به اینکه استان اردبیل از رتبه 11 کشوری به رتبه چهارم کشوری ارتقاء پیدا کرده است، به همین خاطر برداشت محصول استراتژیک گندم اردبیل از اهمیت کشوری و ملی نزد مسئولان برخوردار است و وزارت جهادکشاورزی به طور مرتب وضعیت مرازع گندم استان را رصد می کند تا با رفع موانع احتمالی در تولید در سال های آتی نیز این استان بتواند نقش خود را در تولید این محصول استراتژیک به بهترین نحو ممکن ایفاء کند.

گفتنی است در راستای تغییر سیاست الگوی کشت و افزایش میزان کاشت دانه های روغنی به خصوص زراعت کلزا که سطح زیر کشت آن در سال جاری افزون بر 13 هزار و 500 هکتار است، سعی و اهتمام مسئولان بر این است که میزان تولید این محصول را در سال زراعی آتی به بیش از 30 هزار تن افزایش دهند. نظارت بر این مزارع و رفع موانع احتمالی کشت دانه های روغنی از دیگر اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید