Iranian Agriculture News Agency

20 درصد منابع صندوق حمایت از کشاورزی به تسهیلات اختصاص می یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که 20 درصد منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تسهیلات ، به این بخش اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه بندهایی از ماده 43 را تصویب و برخی دیگر را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.
بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده 43 دولت را مکلف کردند که در اجرای بند سوم سیاست های اقتصاد مقاومتی و به‌ منظور متنوع ‌سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی، تأمین و تجهیز منابع، توسعه و امنیت سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و ارزش افزایی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی اقدامات ذیل را به انجام برساند:
الف- ایجاد زمینه گسترش و تکمیل زنجیره‌های ارزش، صنایع‌ تبدیلی، تکمیلی و نگهداری محصولات ‌اساسی کشاورزی در قطب های تولیدی، سردخانه و انبارهای فنی چند منظوره.
ب - صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی موظف است 20 درصد از منابع خود را به عنوان تسهیلات در این بخش اختصاص دهد.
ج- خوشه‌های صادراتی،ایجاد نشان‌های تجاری و اختصاص مشوق صادراتی به صادرات محصولات کشاورزی
در تبصره این ماده نیز نمایندگان مصوب کردند که ما به ‌التفاوت قیمت تولید داخل با قیمت کالای کشاورزی در بازارهای هدف را سالیانه به‌عنوان مشوق صادراتی محاسبه و از منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نماید وزارت جهادکشاورزی ضوابط کالاهای مشمول این بند را تهیه و به تصویب هیات وزیران می رساند.
د- شکاف قیمت دریافتی تولیدکنندگان و قیمت پرداختی مصرف کنندگان نهائی این محصولات درطول برنامه به میزان حداقل ده(10%)درصد کاهش یابد.
هـ- پوشش بیمه اجباری کلیه دام‌ها در مقابل بیماریهای مشترک و واگیردار، پرداخت حداقل پنجاه(50%)درصد سهم بیمه‏گر توسط دولت و اجرای برنامه حذف دام در کانون‌های آلوده پس از پیش بینی در بودجه سنواتی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بندهای و، ز، ح، ط، ی، ک، ل و تبصره اش، م و تبصره آن، ن، س و ع را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برگرداندند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید