Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان بین‌المللی اکو در بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان عنوان کرد:

توسعه فرهنگ روستایی، مبنای توسعه کلانشهر تهران

رئیس سازمان بین‌المللی اکو در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه کلانشهر تهران بر مبنای توسعه روستاها و عشایر است.

توسعه فرهنگ روستایی، مبنای توسعه کلانشهر تهران


رئیس سازمان بین‌المللی اکو در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه کلانشهر تهران بر مبنای توسعه روستاها و عشایر است.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدمهدی مظاهری امروز در بازدید از غرفه‌های شانزده‌گانه استان تهران در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با بیان اینکه توسعه روستاها و عشایر می‌تواند مبنای توسعه در کلانشهرها باشد، گفت: توسعه فرهنگ روستایی جزئی از برنامه‌های توسعه هر کشور است که به‌منظور دگرگون‌سازی ساختار اجتماعی - اقتصادی جامعه روستایی به‌کار می‌رود.

وی بر اهمیت فرهنگ روستایی و عشایری شهرستان‌های استان تهران در راستای حفظ توسعه پایدار و دستیابی به سلامت شهرنشینان کلانشهرهای بزرگ همچون تهران تأکید کرد.

سیدحسین هاشمی، استاندار تهران نیز عصر روز چهارشنبه در بازدید از این نمایشگاه بر حمایت‌های همه‌جانبه دولت تدبیر و امید از توانایی‌های چشمگیر شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد.

وی در این باره بیان کرد: با سیاست‌های جدید دولت یازدهم، تمهیدات ارزشمندی به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های تهران را مدنظر قرار داده‌ایم.

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌‌های این استان افزود: روستاهای شهرستان‌های تهران در بخش کشاورزی حائز رتبه برتر است که این نشان از لزوم توجه به ماهیت روستا‌محوری در این استان است؛ به‌طور مثال در مجموع 9 محصول درختی، شهرستان‌های استان دارای درجه کیفی برتر است.

هاشمی ادامه داد: این استان علاوه بر ماهیت صنعتی و مدرن از جایگاه بالایی در توسعه روستایی برخوردار است و با سیاست‌های جدید، دولت یازدهم تمهیداتی برای اشتغال پایدار فراهم می‌آورد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مجموعه شهرستان‌های استان تهران هریک دارای پتانسل و توانمندی‌های منحصر‌به‌فردی هستند، پیشنهاد می‌شود یک روستا را به‌عنوان روستای ویژه و چند روستا را به‌عنوان نمونه انتخاب کرده تا با تقویت و توسعه توانمندی‌های آنها به‌مرور زمان، روستای نمونه استانی به مقام و جایگاه نمونه کشوری دست یابد.

استاندار تهران یادآور شد: تلفیق بافت شهری و روستایی در مجموعه غرفه‌های شهرستان‌های تهران کاملاً محسوس و منحصر‌‌به‌فرد است و روستاهای شهرستان تهران را از بافت کاملاً روستایی خارج کرده و توسعه توانمندی‌های روستاییان در کلانشهر تهران نمایان ساخته است.

هاشمی با اشاره به توسعه توانمندی روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید همواره از فعالیت‌های جامعه تولید‌کننده روستایی و عشایری شهرستان‌های تهران که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارند، حمایت می‌کند.

دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر سراسر کشور 15 دی‌ماه با حضور مسئولان، کارشناسان و دست‌اندرکاران عرصه توسعه توانمندی‌های روستایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد تا پایان روز شنبه 18 دی‌ماه برپاست./

S-951017-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید