Iranian Agriculture News Agency

مجلس تصویب کرد:

معافیت مالیاتی فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی / تعیین الگوی کشت در برنامه ششم برای سراسر کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی از پرداخت مالیات معاف شوند.همچنین وزارت نیرو موظف است تخصیص آب را مطابق طرح الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار دهد.

معافیت مالیاتی فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی / تعیین الگوی کشت در برنامه ششم برای سراسر کشور




نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش ایانا از خانه ملت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پنج شنبه مجلس، بند الحاقی به ماده 43 لایحه برنامه ششم توسعه را با 160 رای موافق، 31 رای مخالف و 4 رای ممتنع از 226 نماینده حاضر تصویب کردند.
براساس این بند الحاقی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی مذکور در بند ب ماده یک قانون تجمیع وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی که مشمول معافیت از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیستند با نرخ صفر محسوب شود.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده 45 این لایحه را با 188 رای موافق، 12 رای ممتنع ،4 رای مخالف از 226 نماینده حاضر مصوب کردند که بر اساس این مصوبه مجلس، دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه طرح الگوی کشت را برای تمامی نقاط کشور تعریف کرده و در طی سال های برنامه ششم به مورد اجرا گذارد.
همچنین وزارت نیرو موظف است تخصیص آب را مطابق طرح الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه ماده 46 لایحه برنامه ششم توسعه را با 162 رای موافق، 20 رای مخالف، 4 رای ممتنع از 226 نماینده حاضر تصویب کردند که بر اساس این مصوبه مجلس، عوارض حاصل از چشمه های آب معدنی و درمانی در محدوده شهرهایی که ظرفیت توسعه گردشگری دارند، با طی مراحل قانونی در اختیار شهرداری ها و دهداری ها همان منطقه قرار می گیرد، منابع حاصله متناسب با دریافت عوارض که به پیشنهاد شورای اسلامی شهر به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان می رسد با تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان صرف زیرساخت های گردشگری همان منطقه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید