Iranian Agriculture News Agency

نفوذ کشاورزی چین در آفریقا

همکاری لیبریا با چین در زمینه آموزش کشاورزی/ ساخت مراکز بیوگاز

وزیر جوانان و ورزش لیبریا، از همکاری با تیم چینی برای اجرای برنامه وزارت جوانان و ورزش چین در راستای برنامه‌های آموزشی تولید سبزیجات (BRWVPTP) در لیبریا ابراز خشنودی کرد.

همکاری لیبریا با چین در زمینه آموزش کشاورزی/ ساخت مراکز بیوگاز


وزیر جوانان و ورزش لیبریا، از همکاری با تیم چینی برای اجرای برنامه وزارت جوانان و ورزش چین در راستای برنامه‌های آموزشی تولید سبزیجات ( BRWVPTP ) در لیبریا ابراز خشنودی کرد.

Saah Charles N'Tow ، این هفته به همراه Rufus D. Neufville ، معاون وزیر آموزش فنی و حرفه‌ای، از میزان سطح کار تیم برای ساخت یک کارخانه تولید بیوگاز و یک گلخانه در مرکز آموزش حرفه‌ای کشاورزی در منطقه KLAY ( KAVTC )، شهرستان Bomi بازدید کرد.

به گزارش ایانا از آل‌آفریکن، این درحالی بود که این تیم ساخت 2000 متر مربع گلخانه سبزیجات را به پایان رسانده بود که می‌تواند به مکانی تبدیل شود که در تمام طول سال محصولات کشاورزی را تولید کند. همچنین محل تجمع کود حیوانی که قرار است برای تولید بیوگاز مورد استفاده قرار گیرد در مراحل پایانی ساخت بود.

در داخل گلخانه جایگاه‌هایی برای بذر آماده شده است. برای ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر، از تعدادی مخازن سپتیک (1) استفاده شده، ازجمله یک مخزن 60 متر که کار ساخت آن به پایان رسیده است.

به گفته Nei Yongdou مدیرعامل BRWVPTP ، گلخانه و سیستم بیوگاز برای تولید و آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین انتظار می‌رود آموزش مرکز KAVTC به‌زودی آغاز شود.

وزیر N'Tow اظهار داشت: "کار شما در انجام ساخت این مرکز بسیار عالی است."

وی تأکید کرد که کشاورزی از موارد مهم دولت لیبریا است چرا که دارای بالاترین پتانسیل اشتغال در لیبریا به شمار می‌رود.

وزیر افزود: "ما در نظر داریم از فناوری‌های گلخانه‌ای و بیوگاز استفاده کرده تا جوانان به بخش کشاورزی تشویق شوند. همچنین دانش آموزان در مورد چگونگی تولید انچه استفاده می‌کنند باید آموزش ببینند."

مدیرعامل BRWVPTP بر تعهد وی و تیمش برای همکاری با مدیریت KAVTC در راستای ارتقا استفاده و تولید انرژی به سایر نقاط لیبریا، و همچنین آموزش کارگران کشاورزی تاکید کرد.گلخانه سبزی دوهزار مترمربعی، با لوله‌های فولادی و ورق‌های پلاستیکی ساخته شده است و مدیرعامل BRWVPTP ، وعده داده در زمینه ساخت گلخانه با استفاده از مواد بامبو به دانش آموزان در KAVTC و دیگر افراد آموزش می‌دهند. قرار است تیم چینی مرکبات کشت کنند و در آموزش کشاورزی با KAVTC در زمینه سبزیجات، مواد غذایی، و تولید محصول درختی، و همچنین دامداری، طیور و شیلات همکاری کنند. شیمیدان‌ها بیوگاز را مخلوطی از گازهای مختلف تولید شده توسط تجزیه مواد آلی در نبود اکسیژن می‌دانند. بیوگاز از مواد خام مانند ضایعات کشاورزی، کود، زباله‌های شهری، مواد گیاهی، فاضلاب، زباله‌های سبز و یا زباله‌های مواد غذایی تولید می‌شود./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- یک مخزن معمولاً در زیر زمین، که در آن فاضلاب جمع‌آوری شده و مواد از طریق فعالیت باکتری تجزیه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید