Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح های تأمین آب کشاورزی در شهرستان کوثر با اعتبار 14 میلیارد تومان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر استان اردبیل گفت: در طی سال های خدمت دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح سد خاکی جغناب با میزان آبگیری هشت و نیم میلیون متر معکب با اراضی پایاب بالغ بر 932 هکتار بودیم که تحول مهمی در تبدیل اراضی دیم منطقه به آبی و افزایش میزان درآمد سرانه کشاورزان ذینفع داشته است.

اجرای طرح های تأمین آب کشاورزی در شهرستان کوثر با اعتبار 14 میلیارد تومان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر استان اردبیل از اجرای طرح های تأمین آب کشاورزی این شهرستان با اعتبار 14 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، خیبر علی جلیلی با اعلام این خبر افزود: در طی سال های خدمت دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح سد خاکی جغناب با میزان آبگیری هشت و نیم میلیون متر معکب با اراضی پایاب بالغ بر 932 هکتار بودیم که تحول مهمی در تبدیل اراضی دیم منطقه به آبی و افزایش میزان درآمد سرانه کشاورزان ذینفع داشته است.

وی افزود: 30 درصد این پروژه قبل از زمان آغاز فعالیت دولت و مابقی در طول خدمت دولت یازدهم صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرشتان کوثر گفت : درطی فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 9 کیلومتر عملیات کانالت گذاری به منظور انتقال آب کشاورزی در منطقه اجرا شده است و شاهد افتتاح سه استخر ذخیره آب در سه روستا با ظرفیت ذخیره سازی شش هزار متر مکعب بودیم که 70 هکتار از اراضی دیم منطقه را به آبی تبدیل کرده است.

جلیلی یادآور شد: علاوه بر آن ما شاهد افتتاح 22 استخر دو منظوره با ظرفت هفت هزار و 500 مترمکعب نیر در منطقه بودیم که اراضی پایاب آن 75 هکتار است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همچنین در طول فعالیت دولت تدبیر و امید ما شاهد احداث 40 کیلومتر جاده بین مزارع بودیم که تحول مهمی در سهولت جا به جایی ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین در منطقه داشته است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید