Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خبر داد:

تأمین اعتبار 390 میلیارد ریالی احداث باغ دیم در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: احداث باغ اگر در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد، تأمین نهال سیاه ریشه بدون محدودیت برای باغداران انجام خواهد شد.

تأمین اعتبار 390 میلیارد ریالی احداث باغ دیم در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از تامین اعتبار 390 میلیارد ریالی احداث باغ در استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه توسعه باغ در زمین‌های شیبدار که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه باغ در اراضی شیبدار در اکثر استان‌ها به صورت دیم انجام می‌شود که نیاز به تأمین منابع آبی نیست .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در غرب استان شاهد بارندگی‌های یک‌هزار میلی‌متری هستیم احداث باغ دیم بدون منابع آبی می‌تواند به توسعه باغ منجر شود و در این راستا اگر برای احداث باغ در اراضی شیبدار سامانه آبگیر انجام شود می‌توان به راحتی در اراضی دیم احداث باغ داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: به عنوان نمونه در استان‌های فارس و خراسان شمالی در باغ‌های دیم اقدام به تولید انگور، بادام و انجیر می‌کنند .

حیدرپور اضافه کرد: در غرب استان محدوده فعالیت برای سایر طرح‌های عمرانی و زیربنایی کم است و احداث باغ یکی از ظرفیت‌های مهم در این مناطق است که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد .

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای احداث باغ در اراضی شیبدار تخصیص داده شد که باید برنامه‌های مدونی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای تدوین شود، گفت: 39 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغ در اراضی شیبدار به مازندران اختصاص یافت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: احداث باغ اگر در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد، تأمین نهال سیاه ریشه بدون محدودیت برای باغداران انجام خواهد شد .

حیدرپور تصریح کرد: 50 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی در اختیار جهاد کشاورزی مازندران قرار گرفت .

وی اظهار کرد: محدودیت در استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون، توسعه باغ و توسعه گلخانه وجود ندارد و اینگونه فعالیت‌ها در شهرستان‌ها انجام شود تا سطح درآمدی بهره برداران افزایش یابد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: انجام کارهای فانتزی درآمد‌دار مانند گل و گیاه زینتی، پرورش قارچ و ابریشم می‌تواند برای اشتغالزایی و افزایش سطح درآمد خانوارها کمک‌کننده باشد .

حیدرپور بیان کرد: مازندران در تولید سبزی و صیفی ظرفیت بالایی دارد که می‌توان برای بسته‌بندی آن اقدامات لازم انجام و ایجاد اشتغال شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید