Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد :

افزایش 10 درصدی خرید و ذخیره میوه شب عید در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: یک هزار و 500 تن سیب و پنج هزار و 500 تن پرتقال برای تنظیم بازار شهروندان تهرانی ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکلی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد و در این ارتباط نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خرید و ذخیره داشته ایم.

افزایش 10 درصدی خرید و ذخیره میوه شب عید در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تأمین کالای اساسی مورد نیاز ایام پایانی سال بویژه میوه شب عید در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری درجلسه کمیسیون تنظیم بازار اظهار داشت: برای تأمین میوه شب عید سال جاری با توجه به هماهنگی های صورت گرفته هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت .

وی افزود: بخش عمده ای ازسهمیه پرتقال امسال استان تهران از پرتقال تامسون شمال و بخشی نیز از پرتقال والنسیای جنوب تأمین می شود؛ بنابراین باتوجه به میزان ذخیره سازی و بررسی انجام شده هیچگونه نیازی به واردات مرکبات برای ایام پایانی سال نیست .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به برنامه های این سازمان در بخش توزیع گفت: امسال گستره توزیع میوه شب عید علاوه بر میادین اصلی تره بار، به میادین فرعی نیز گسترش پیدا خواهد کرد .

منصوری با اشاره به میزان نیاز سالانه و موجودی کالاهای اساسی در آستانه سال جدید اظهار داشت: اقلام اساسی از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز، برنج، شکر، روغن و نهاده های کشاورزی برای استان تهران به میزان کافی ذخیره شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار تن گوشت قرمز، هشت هزار تن مرغ منجمد، 27 هزار و 410 تن شکر، 41 هزار و 100 تن برنج برای استان تهران در سال جدید ذخیره سازی شده و موجودی داریم، یادآور شد: حجم کالاهای اساسی ذخیره شده نسبت به ایام مشابه در سال گذشته میزان بیشتری است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به افزایش کاذب قیمت گوشت در بازار که ناشی از ایجاد فضای روانی توسط برخی از افراد سودجو و دلالان بود، اشاره کرد و افزود: در پی بالا رفتن غیر منطقی قیمت گوشت قرمز در سطح وسیع نسبت به توزیع گوشت گرم گوسفندی با قیمت 31 هزار و 500 تومان و گوشت منجمد گوساله با قیمت 22 هزار و 500 تومان اقدام شد و همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته روزهای آتی چرخه توزیع گسترده خواهد شد .

منصوری خاطرنشان ساخت: علاوه براین، برای تسریع در کنترل و کاهش قیمت گوشت گوسفندی، صادرات دام در استان نیز محدود شده و با این تدابیر در روزهای اخیر شاهد کاهش بیشتر قیمت در سطح میادین میوه وتره بار و خرده فروشان خواهیم بود و امیدواریم بابرنامه ریزی صورت گرفته در روزهای آتی شاهد برگشت به وضعیت قبل باشیم .

وی در پایان از دستگاه های نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف درخواست کرد نسبت به تشدید کنترل قیمت در سطح خرده فروشان و بازار اقدام کنند تا شاهد سوء استفاده افراد سودجو نبوده و کالاها با قیمت مناسب و منطقی در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید