Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد:

کمبود و گرانی علوفه در خراسان جنوبی/ افزایش 6 درصدی تولید شیر طی ۹ ماهه امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۷۷ هزار تن شیر در استان تولید شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش نشان می دهد.

کمبود و گرانی علوفه در خراسان جنوبی/ افزایش 6 درصدی تولید شیر طی ۹ ماهه امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از کمبود و گرانی علوفه در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق با بیان این مطلب گفت : طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۷۷ هزار تن شیر در استان تولید شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش نشان می دهد .

وی با بیان اینکه از این میزان حدود ۳۲ هزار تن توسط کارخانجات سطح استان خریداری شده است، بیان داشت: همچنین از این میزان ۱۵ هزار تن به استان های خراسان رضوی و مازندران صادر شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان شیر در استان تولید شود .

ولی پورمطلق از فعالیت ۲۵ هزار واحد پرورش دام صنعتی و سنتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار بهره بردار در بخش دام مشغول به فعالیت هستند .

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۲۶ مرکز خرید شیر ثابت و شش مرکز جمع آوری شیر سیار دارای پروانه در استان مشغول به فعالیت هستند و جمع آوری شیر خام از دامداران استان را انجام می دهند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با اشاره به مصرف شیر در استان گفت: شیر تولیدی در استان برای تولید شیر پاستوریزه، پنیر، کره و ماست استفاده می شوند .

ولی پور مطلق همچنین به وجود ۱۵۵ هزار و ۹۹۵ رأس دام سنگین در استان اشاره کرد و گفت: تعداد دام های سبک استان نیز حدود سه میلیون و ۱۴۳ هزار رأس هستند .

وی خشکسالی و تبعات ناشی از آن مانند کمبود و گرانی علوفه و آب، افزایش قیمت نهاده ها و در مقابل آن رشد کند تولید فرآورده های دامی را از جمله مهم ترین مشکلات دامداران استان عنوان کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید