Iranian Agriculture News Agency

3 هزار تن از 50 هزار تن چای سنواتی انبارها فروش رفت

از حدود 50 هزار تن چای سنواتی موجود در انبارها، تاکنون بیش از سه‌هزار تن آن از طریق مزایده به فروش رسیده است.

3 هزار تن از 50 هزار تن چای سنواتی انبارها فروش رفت


از حدود 50 هزار تن چای سنواتی موجود در انبارها، تاکنون بیش از سه‌هزار تن آن از طریق مزایده به فروش رسیده است.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: فروش چای سنواتی از یک هفته پیش از طریق مزایده آغاز شد که تاکنون بیش از سه‌هزار تن آن به فروش رسیده است.

صادق حسنی افزود: در این مزایده هر کیلوگرم چای سنواتی به فردی که بالاترین قیمت را پیشنهاد کرده بود دوهزار و 790 تومان فروخته شد.

وی با تأکید بر اینکه این چای‌ها صرفاً با هدف مصرف صنعتی و صادرات به فروش رسیده است، بیان کرد: فرد خریدار با تغییر گونی و چسباندن برچسب و حک مشخصاتی ازجمله "صرفاً جهت استفاده در مصارف صنعتی" اقدام به صادرات و خروج این محصول از کشور می‌کند.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای در پاسخ به این پرسش ایانا که آیا امکان توزیع چای سنواتی در داخل کشور وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: روند فروش چای‌های سنواتی تحت نظارت دقیق سازمان چای، سازمان استاندارد و معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد، ضمن اینکه این چای‌ها از مبادی گمرکی با پلمپی که در مبداء انجام می‌شود خارج می‌شوند، به همین دلیل از این حیث جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

حسنی در پاسخ به پرسش دیگر ایانا مبنی بر اینکه آیا فروش و صادرات چای‌های سنواتی بر بازار داخلی چای تأثیر داشته است یا خیر، ادامه داد: برای جلوگیری از تأثیر فروش و صادرات این چای‌ها بر بازار داخل، عرضه آنها در حجم کم و در چند مرحله انجام می‌شود.

به گفته وی، قیمت چای داخل با توجه به کیفیت آن از چهارهزار تومان تا 32 هزار تومان متغیر است.

سال گذشته 19 هزار و 600 تن چای در کشور تولید شد که این رقم امسال به 32 هزار تن رسیده است، از این 32 هزار تن تا امروز بیش از 25 هزار تن آن به فروش رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز بهره‌برداری از مزارع چای در سال آینده هفت‌هزار تن باقی مانده نیز به فروش برسد.

چای‌های سنواتی مربوط به سال‌های 79 تا 88 است که هم‌اکنون بر اساس مصوبه و در سایت بانک ملی به مزایده گذاشته شده است./

G-951104-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید