Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تشریح کرد:

اعلام اقدامات پسا برجامی دامپروری در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در دوره پس از برجام بیش از 40 قلم تولیدات دام و طیور از استان به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا و حوزه خلیج فارس صادر شده است که در برخی از اقلام این صادرات برای نخستین بار در تاریخ کشور صورت گرفته است.

اعلام اقدامات پسا برجامی دامپروری در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اقدامات شاخص در حوزه دامپروری پس از برجام را در این استان تشریح کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، سید جعفر حاجی مجتهد با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از این اقدامات، تثبیت نرخ مواد اولیه و نهاده های دامی بوده است که سبب کاهش قیمت نهاده ها شده است؛ به طور مثال: قیمت ذرت از 12 هزار ریال به هشت هزار ریال، قیمت جو از 12 هزار ریال به هفت هزار و 500 ریال و کنجاله سویا از 24 هزار ریال به 15 هزار و 500 ریال کاهش یافت که درنهایت کاهش قیمت تمام شده تولیدات و کاهش قیمت برای مصرف کننده را به همراه داشته است .

وی افزود: تأمین به موقع نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام، ذخیره سازی استراتژیک، واردات به موقع نهاده ها و توزیع 250 هزار تن نهاده شامل: ذرت، جو و سویا به صورت شش ماهه و بدون کارمزد در بین تولیدکنندگان استان، در طی سال های 94 و 95 از دیگر اقدام ها در دوره پس از برجام است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در دوره پس از برجام بیش از 40 قلم تولیدات دام و طیور از خراسان رضوی به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا و حوزه خلیج فارس صادر شده است که در برخی از اقلام این صادرات برای نخستین بار در تاریخ کشور صورت گرفته است و نتیجه آن حضور تولیدکنندگان در بازارهای جهانی، توجه به بهبود کیفیت تولید، تثبیت بازار محصولات و ارزآوری بیش از 170 میلیون دلار در طی دو سال اخیر بوده است .

این مقام مسئول گفت: توسعه مکانیزاسیون واحدهای دامپروری، یکی دیگر از این موارد در دوره پس از برجام است که برای نخستین بار در سال 1394با ورود به خط اعتباری، بیش از 100میلیارد ریال تسهیلات بهینه سازی خطوط تولید و مکانیزاسیون دام و طیور به بیش از 200 واحد تولیدی برای افزایش بهره وری اعطاء شده است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این، برای کمک به رونق تولید، بیش از 837 طرح از واحدهای صنعتی دامپروری استان معرفی شده اند که بیشتر آن جذب شده و یا در شرف جذب است.

حاجی مجتهد در پایان افزود: در طول مدت پس از برجام برای نخستین بار در تاریخ کشور خرید تضمینی شیر مازاد تولیدکننده توسط تعاون روستایی انجام شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید